سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ۴۰ نماینده کنگره برای ممنوعیت واگذاری مناصب رسمی به ترامپ

چهل نماینده کنگره آمریکا با ارائه طرحی، خواستار ممنوعیت واگذاری مناصب رسمی به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور شدند.

چهل نماینده دموکرات کنگره، پیش نویس قانونی را برای منع کردن دونالد ترامپ از برعهده گرفتن مناصب رسمی در آینده، ارائه کردند. این نمایندگان کنگره در طرح خودشان به اصلاح چهاردهم قانون اساسی آمریکا استناد کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در این پیش نویس آمده است: بند سوم اصلاح چهاردهم قانون اساسی، تاکید می‌کند هر فردی که قبلا برای حمایت از قانون اساسی آمریکا سوگند خورده است، اما در شورش یا انقلاب شرکت می‌کند، نباید بعدا هیچ منصب دولتی در این کشور برعهده بگیرد.

دیوید سیسنین نماینده کنگره گفت، ترامپ در شورش شانزدهم ژانویه سال ۲۰۲۱ شرکت و برای وارونه کردن نتایج انتخابات، تلاش کرد.

اتهامات مطرح شده علیه ترامپ ۱۷ فقره شامل اتهام تقلب مالیاتی و فرار مالیاتی است. کاری که سازمان ترامپ می‌کرد، این بود که به عنوان راهی برای کمک به شرکت برای نپرداختن وجوه مالیاتی از طریق اعلام هزینه‌های مربوط به مزایای کارکنان، مزایای فراوانی به کارکنان رده بالای خود می‌داد و آن افراد هم مالیات نمی‌دادند، چرا که از سازمان ترامپ وجوه و مزایای معاف از مالیات دریافت می‌کردند. به علت مشکلات حقوقی دونالد ترامپ و اختلافات درون حزبی، احتمالا جمهوری خواهان او را نامزد ریاست جمهوری نمی‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است، اما بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در ایالت کنتیکت، شمار بسیاری از شهروندان آمریکایی با نامزدی او مخالف هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.