سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلایندگی‌های صنایع تاثیر چندانی بر میزان غلظت هوای موجود ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: آلایندگی صنایع تاثیر چندانی برروی میزان غلظت هوای موجود ندارند و ۲ واحد تولیدی نیز در این رابطه تحت کنترل قرار گرفتند.

 سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: فهرستی از صنایع با ظرفیت آلایندگی بالا از سوی این دستگاه تهیه و برای کنترل آن‌ها به اداره کل صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

خضیر  افزود: با پایش‌های انجام شده خوشبختانه مشاهده شد که آلایندگی‌ها تاثیر چندانی برروی میزان غلظت هوای موجود نداشته و ۲ واحد تولیدی نیز در این رابطه تحت کنترل قرار گرفتند.

وی در خصوص احتمال دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: در این رابطه محیط زیست تصمیم گیرنده نیست بلکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی با توجه به شرایط موجود باید پیشنهاد بدهند تا استانداری در این رابطه تصمیم لازم را اتخاذ کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: البته تاکنون شرایط آلودگی هوا در قزوین این قدر حاد نبوده که بخواهیم برخی از فعالیت‌ها را تعطیل کنیم.

خضیر با بیان اینکه در فصل سرما و با سکون یا پایداری جو احتمال ظهور پدیده وارونگی هوا در مناطق صنعتی و شهر‌های پرجمعیت وجود دارد و عدم بارندگی‌ها نیز طی هفته‌های اخیر به این وضعیت کمک کرده، اظهار امیدواری کرد با تغییر شرایط جوی شاهد از میان رفتن این پدیده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان قزوین از ایستگاه سنجش آلایندگی هوا برخوردار هستند و شبکه پایش هوای استان هم کامل می‌باشد، افزود: کالیبراسیون و سنجش این دستگاه‌ها نیز امسال به انجام رسید و مشخص شد خطای این دستگاه ناچیز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از شهروندان خواست به دلیل پایداری شرایط جوی و احتمال تداوم آلایندگی‌ها و همچنین ناسالم بودن هوای استان برای همه گروه‌های سنی تا اواسط هفته جاری، کمتر از منزل خارج شده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.