سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی رهبران روسیه و هند درباره روابط دو جانبه

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر هند درباره روابط دوجانبه از جمله تجارت و انرژی گفتگو کردند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی از پنجمین گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سال جاری میلادی خبر داد.

پوتین و مودی در خصوص روابط دوجانبه میان روسیه و هند از جمله تجارت و مشارکت در حوزه انرژی گفتگو کردند. این گفتگو پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه روسیه خبر‌ها مبنی بر خودداری نارندرا مودی از دیدار آتی با پوتین را سوء تفاهم خواند.

رانجون شارما، خبرنگار آر تی گزارش داد: این پنجمین گفتگوی تلفنی میان نخست وزیر مودی و رئیس جمهور پوتین است. اولین گفتگوی آن‌ها در ۲۴ فوریه امسال زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین صورت گرفت. پس از آن دو گفتگو در ماه مارس داشتند و سپس در چهارم ژوییه گفتگویی دیگر داشتند و این آخری نیز ۱۶ دسامبر برقرار شد. موضوع کلیدی این گفتگو پیگیری وعده‌های دیدار حضوری میان دو طرف در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگ‌های در سمرقند در سپتامبر بود.

در این گفتگو همچنین، نخست وزیر مودی، خلاصه‌ای از عملکرد هند به عنوان رئیس دوره‌ای گروه بیست را به رئیس جمهور پوتین ارائه و اولویت‌های هند را برجسته کرد. دو طرف همچنین در خصوص روابط دو جانبه هند و روسیه از چندین جنبه گفتگو کردند. اما سه حوزه کلیدی مورد گفتگو میان دو طرف حوزه‌های تجارت، انرژی و همینطور دفاعی بود.

جالب اینجاست که این گفتگو پس از انتشار این خبر که نارندرا مودی قصد حضور در مسکو برای شرکت در نشست سالانه روسیه و هند در سال جاری را ندارد برقرار شد. اما دیدار آتی مودی و پوتین برای دو کشور مهم و حیاتی است و دیدار این دو طبق قرار قبلی برگزار خواهد شد.

برچسب ها: روسیه ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.