سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پادشاه اردن: با کسانی که به اموال عمومی آسیب بزنند برخورد قاطع می‌شود

پادشاه اردن با تأکید بر تدابیر شدید امنیتی در این کشور به تظاهرکنندگان هشدار داد با کسانی که به اموال عمومی آسیب می‌زنند با قاطعیت برخورد می‌شود.

درپی تظاهرات ضد پادشاهی در اردن، «عبدالله دوم» پادشاه این کشور به معترضان هشدار داد: «با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست بگیرد و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری الجزیره، عبدالله دوم گفت: «ما توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی پذیریم.»

واکنش وزیر کشور اردن به قتل مقام امنیتی در جریان اعتراضات این کشور

همچنین «مازن الفرایه» وزیر کشور اردن به کشته شدن مقام امنیتی مهم در جریان تحولات این کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد قتل «عبدالرزاق الدلابیح» بدون مجازات نخواهد ماند.

«مازن عبدالله الفرایه» از مردم این کشور خواست که میان ابراز عقیده مسالمت‌آمیز و اعمال خشونت تمایز قائل شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: «دولت از ابتدا به مطالبات رانندگانی که اعتصاب کرده بودند پاسخ داد.»

الفرایه ادامه داد: «هیچ فردی اجازه ندارد از رفتار‌های مسالمت‌آمیز ما برای آسیب رساندن به امنیت و اموال دولتی سوء استفاده کند.»

وزیر کشور اردن همچنین افزود: «حق بیان مسالمت‌آمیز خواسته‌ها مجاز است، اما به شرطی که از آن در اعمال خشونت‌آمیز استفاده نشود. از امروز اجازه حمله به کامیون‌های باری و توسل به زور برای نقض قانون داده نخواهد شد.»

وی تأکید کرد: «تدابیر امنیتی ما فقط علیه کسانی است که از خشونت استفاده می‌کنند و به اموال عمومی از جمله مؤسسات دولتی و خصوصی و زیرساخت‌های برق در برخی مناطق آسیب می‌زنند.»

اداره امنیت عمومی اردن از کشته شدن «عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح» معاون مدیر پلیس معان در جنوب اردن بر اثر اصابت گلوله در پی اعتراضات فزاینده در اردن در مخالفت با افزایش قیمت سوخت خبر داد.

در بیانیه اداره امنیت عمومی اردن آمده است که این افسر بلندپایه بر اثر اصابت گلوله به سر در حین مقابله با شورش گروهی از قانون شکنان در منطقه الحسینیه در استان معان کشته شد.

اردن مدتی است اعتراضات گسترده را در چند استان در مخالفت با افزایش قیمت سوخت شاهد است. کامیون‌داران اردنی نیز از ۵ دسامبر دست به اعتصابات گسترده زده‌اند.

این در حالی است که در پی اعتصاب گسترده کامیون‌داران در اردن ایالات متحده آمریکا سفر کارمندان خود به ۴ استان اردن را ممنوع اعلام کرد.

سفارت آمریکا در اردن با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که سفر کارمندان آمریکایی به استان‌های الکرک، الطفیله، معان و عقبه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۰۳:۴۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
جالبه تو کشورهای دیکتاتوری اعتراض ملت‌ها رو اغتشاش میگن توایران مال فرانسه اعتراض هس.
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
اردنیا دیگه چشون شده