سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه

در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای مورد گفتگو قرار گرفت.

در گفتگوی تلفنی دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای مورد گفتگو و‌تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فرصت‌های خوب و مثبت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، از تعمیق هرچه بیشتر مناسبات میان دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی استقبال کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی، بر آمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان، ضمن حمایت از پیگیری روند سیاسی در قبال سوریه تاکید کرد:تن‌ها با همکاری و هماهنگی نزدیک میان کشور‌های منطقه می‌توان زمینه برای ایجاد امنیت پایدار را فراهم کرد.

مولود چاووش اوغلوو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور تاکید نمود توسعه و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌نماید.

چاووش اوغلو افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با ایران را بسیار سازنده ارزیابی نمود و از تماس‌های مقامات عالیرتبه دو کشور استقبال کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
ساخت پایگاه جدید آمریکا در شمال سوریه به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی از تروریست ها است و هم غارت نفت سوریه است
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
چرا آمریکا مجدداً ترکیه را تهدید کرد؟
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار به اسم دفاع از حقوق بشر، در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست اقدامات تروریستی می زند.
آمریکا جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش، در سراسر منطقه خاورمیانه جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست اقدامات تروریستی می زند.
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
کسانی که در برابر مقابله دخالت و مداخله آمریکا و کشورهای اروپایی و مزدورانشان در امور داخلی ایران سکوت کردند و سکوت می کنند، باید برخورد ‌شود
سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
۱۳:۵۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
مدعیان حقوق بشر جنایتکار از همراهی تروریسم علیه ایران دست بردارند.
حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سازمان ملل و شورای حکام آژانش علیه ایران دست بردارند.
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
۱۱:۲۶۲۵ آذر ۱۴۰۱
ائتلاف بین المللی جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 2014 الی 2022 بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی در عراق و سوریه شده است.
مدعیان حقوق بشر جنایتکار از همراهی تروریسم علیه ایران دست بردارند.
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس و هم سازمان ملل 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سوریه خواستار اخراج نظامی آمریکا شد
سوریه خواستار اخراج نظامی ترکیه شد
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
همکاری با ترکیه، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مسلمانان است.
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون از همه گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند و هم همه جانبه با رژیم صهیونیستی همکاری می کند.
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان متاسفانه اقدام ضدایرانیِ آمریکا در سازمان ملل رها کرده است و سکوت می کند ولی متاسفانه با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی گفت وگو و همه جانبه همکاری می کند شرم آور و تاسف بار است.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان متاسفانه اقدام ضدایرانیِ کانادا در سازمان ملل رها کرده است و سکوت می کند ولی متاسفانه با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی گفت وگو و همه جانبه همکاری می کند شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل، تروریست های القاعده و تروریست های داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند ولی متاسفانه ایران را در سازمان ملل به خاطر نقض حقوق بشر متهم می کنند شرم آور و تاسف بار است.
محسن گرمی ایران
۰۹:۲۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سلام.علت اصلی الودگی هوا دو شرکت خودروساز حلبی داخلی است که هم هوارو الوده میکنه و هم باعث کشته و معلول شدن هزاران شهروند کشورمان،ایا دستور واردات میلیونی خودرو از طرف رییس جمهور اجرایی شد به یقین نه،بلکه قیمت خودروهای داخلی را با مافیابازی و اوردن خودرو به بورس به بهانه کشف قیمت دوبرابر شد،در کدام کشور چنین کاری می کنند،در پنج سال گذشته قیمت خودرو بیش از هفت برابر شده،عالم بدون عمل به کجا می روی،این ره که تو می روی به ترکستان است.
محسن گرمی ایران
۰۹:۰۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سلام.ایا دستور واردات میلیونی خودرو از طرف رییس جمهور اجرایی شد به یقین نه،بلکه قیمت خودروهای داخلی دوبرابر شد،عالم بدون عمل به کجا می روی،این ره که تو می روی به ترکستان است.