سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در مشهد

به مناسبت روز ملی "حمل‌ونقل و رانندگان"، واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی آغاز شد.

سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد در همایش روز ملی حمل و نقل در مشهد گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده، تفاهم‌نامهآغاز واگذاری ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در مشهد تولید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت طی سه تا چهار سال آینده را با تولیدکنندگان به امضا رسانده‌ایم که از امروز واگذاری موتورسیکلت‌های برقی آغاز.

اوافزود: بر این اساس، شهرداری مشهد با حمایت شورای شهر، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و اقساط ۲۴ ماهه در بانک عامل برای خرید موتوربرقی درنظر گرفته است که عموم مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

شهردارمشهدادامه‌داد: براساس سیاهه انتشار آلایندگی هوای شهر مشهد در سال ۹۶، حدود ۳۹۳ هزار موتورسیکلت در مشهد وجود داشته که بیش از ۱۱ درصد از آلودگی ناشی از منابع متحرک مانند خودروها، اتوبوس‌ها، موتورسیکلت و... را به خود اختصاص داده که این آمار، رقم قابل توجهی است.

سیدعبدالله ارجائی بیان کرد:  پارسال دولت برای توسعه خطوط مترویی، شش هزار میلیارد تومان و امسال ١٢ هزار میلیارد تومان تخصیص داد که در مقابل هزینه‌های گزاف احداث خطوط مترویی، بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: مترو تهران امروز ٣٠٠ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط تا سال ١۴٢٠ نیاز دارد، اما سعی می‌کنیم بدون منابع دولتی و با درآمدزایی از مترو، تا سال ١۴٠٨ خطوط متروی تهران را تکمیل کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.