سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در کرمانشاه وجود دارد

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : هم اکنون در استان کرمانشاه ۳۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج وجود دارد.

فضل‌الله رنجبر سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : اطلاعات همه آن‌ها برای پوشش درمانی و حمایتی در دسترس نیست بنابراین باید یک بانک اطلاعاتی جامع و متمرکز برای پوشش موثر این بیماران تشکیل شود.

رنجبر با بیان اینکه نباید هزینه درمانی بیماران خاص مضاعف شود؛ از ایجاد یک سامانه جامع برای شناسایی بیماران خاص و صعب العلاج در استان خبر داد.

وی با تاکید بر حمایت موثر و هدفمند از بیماران خاص در استان گفت: یکی از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم فقر زدایی است بنابراین در راستای این سیاست نباید بگذاریم بیماران خاص فقیرتر از آنچه که هستند شوند و مشکلات درمانی و معیشتی مضاعف پیدا کنند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به هزینه‌های درمانی و دارو‌های گران قیمت بیماران خاص تصریح کرد: با وجود این هزینه‌ها، هنوز بخشی از بیماران خاص در استان، نشان دار نشده و مشمول پوشش حمایت هزینه‌های دارویی نیستند.

رنجبر بر تامین معیشت بیماران خاص تاکید کرد و گفت: برای حمایت معیشتی از این بیماران همچنان باید از ظرفیت خیران و صاحبان صنایع بزرگ در استان بهره برد.

وی از نهاد‌های حمایتی نیز خواست در راستای پوشش بیماران خاص و صعب العلاج در جستجوی راهکار‌های تازه باشند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ۵۹ دستگاه دیالیز استان نیاز به تعمیر دارد، از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با اولویت شهرستان‌های دارای مسافت طولانی با مرکز استان، دستگاه‌های دیالیز را تامین و تعمیر کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.