سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان انرژی اتمی:

همکاری گسترده با آژانس در دستورکار است

حسین فقهی گفت: هیچ علامت فنی برای اتهام ساخت سلاح درباره ایران وجود ندارد و هیچ محققی این را تایید نمی‌کند.

سید حسین فقهی رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای برای اولین بار ماموریت ساخت راکتور تحقیقاتی را در کشور دریافت کرد و این کار شروع شده است. این مساله خیلی مهم است، چون نشان می‌دهد در برخی حوزه‌ها از مرحله پژوهش عبور کرده و وارد مرحله ساخت و بهره‌برداری شدیم، البته با کمک شرکت‌های متخصصی که در این حوزه‌ها فعال هستند.

وی گفت: ساخت اولین شتاب‌دهنده صنعتی دینامیترون که از پایان‌نامه‌های دانشگاهیان کشور استخراج و ساخته شد، به نوعی انتقال دانش به صنعت بود. ساخت شتاب‌دهنده‌های الکترواستاتیک از دیگر اقدامات پژوهشگاه بوده است که یک شتاب‌دهنده برای دانشگاه شهید بهشتی ساخته و تحویل داده شده است و در حال ساخت دو شتاب‌دهنده برای دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه یزد هستیم. پروژه SIT که در کاهش خسارات ناشی از آفات در باغات کشور موثر است از دیگر پروژه‌های پژوهشگاه بوده است.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی درباره تولید رادیودارو‌ها اظهار کرد: فاز بالینی رادیوداروی گالیوم RM۲ در حال اجراست و به زودی از آن رونمایی می‌شود. با دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در حال امضای تفاهم نامه برای اجرای فاز بالینی این رادیودارو هستیم که در درمان انواع سرطان‌ها موثر است.

فقهی ادامه داد: توسعه روابط بین‌المللی و همکاری گسترده با آژانس در حوزه پژوهش در دستور کار پژوهشگاه و سازمان انرژی اتمی و دولت است. ما ارتباطات گسترده‌ای با پژوهش‌گران دنیا در حوزه پزشکی، کشاورزی و نیروگاهی در دست اقدام داریم.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در حال گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ها هستیم، به ویژه در راستای هدفمند کردن پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا تا وقت و انرژی دانشجویان هدفمند صرف شود و البته حمایت مالی و فنی هم از آن‌ها خواهیم داشت. هم‌چنین به منظور گسترش همکاری با دانشگاه‌ها، برگزاری تور‌های بازدید علمی و پژوهشی برای منتخبان دانشگاهی سراسر کشور را در دست اقدام داریم تا با روایت‌گری صنعت‌گران جهاد تبیین هسته‌ای داشته باشیم، علاوه بر این برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در این حوزه نیز از دیگر اقدامات ما در این هفته خواهند بود تا با مستندات پاسخ سوالات را بدهیم.

فقهی گفت: مردم ما بدانند که بی‌نظیرترین محققان کشور در حوزه هسته‌ای مشغول کار هستند و در پژوهشگاه هم از این سرمایه برخورداریم. ابعاد صنعت هسته‌ای بسیار گسترده است و عناوین پروژه‌های در دست کار را حتی در یک هفته جلسه هم نمی‌شود بیان کرد.

وی با طرح این پرسش که برخی می‌گویند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای است توضیح داد: این یک دروغ بزرگ برای توقف ماست. محققان دنیا شرایط ساخت و علایم ساخت سلاح هسته‌ای را می‌دانند. هیچ علامت فنی برای اتهام ساخت سلاح درباره ایران وجود ندارد و هیچ محققی این را تایید نمی‌کند. ما قصد نداریم از سایر عرصه‌های صنعت هسته‌ای صرف‌نظر کنیم. همه اقدامات ما طبق پروتکل‌های پذیرفته شده بین‌المللی است. اگر بازرسی‌های آژانس از پژوهشگاه را نشان دهیم، می‌بینید که متخصصان ما طبق پروتکل‌های پادمانی به سوالات به طور دقیق پاسخ می‌دهند. به علاوه آژانس بار‌ها اعلام کرده است انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما از این مرحله که یک عامل خارجی با هر بهانه‌ای بتواند ما را در صنعت هسته‌ای متوقف کند، عبور کرده‌ایم. سال‌هاست که از این مرحله گذشتیم و هر سال که می‌گذرد این فاصله بیشتر می‌شود.

فقهی با طرح سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی می‌گویند پس چرا این همه هجمه علیه شما در دنیا می‌شود؟ پاسخ داد: مهم‌ترین دلیل این است که دانش و فناوری هسته‌ای "اقتدار"آفرین است، نه در حوزه نظامی بلکه در حوزه صنعتی برای ساخت انواع تجهیزات ابزار دقیق. همه کشور‌ها دنبال کسب این فناوری هستند و آرزوی داشتن آن را دارند. ما به اتکای توان و سرمایه داخلی خودمان به این نقطه رسیدیم؛ متخصصانی که استعدادشان را برای مردم خودشان به کار می‌گیرند در این حوزه فعالیت دارند. داشته‌های ما عاریتی نیست و برای خودمان است. ما مدیر آمریکایی و آلمانی و سوئدی در صنعت هسته‌ای مان نداریم. اختیار کلید صنعت هسته‌ای مان دست خودمان است.

وی گفت: بسیاری از کشور‌ها از صنعت هسته‌ای به عنوان یک ابزار استعمار استفاده کرده و می‌کنند، اما تاریخ کشور ما نشان می‌دهد که هیچ وقت از دانش برای سلطه و استعمار استفاده نکردیم. قدرتمندان نمی‌خواهند ما به باشگاه هسته‌ای وارد شویم.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با بیان اینکه صاحبان صنعت و قدرت نمی‌خواهند ما در حوزه هسته‌ای رشد کنیم، گفت: این‌ها در این رابطه به برخی عزیران ما که تحمل‌شان کمتر است و فشار اقتصادی کمرشان را خم کرده، امید دوختند تا شاید با انتقادات آن‌ها بتوانند این مسیر را برای ما ناهموار کنند. اما این‌ها عزیزان ما هستند، ما وظیفه داریم به آن‌ها بگوییم که آن گونه که آن‌ها ما را عقب افتاده و دست خالی در علم و فناوری معرفی می‌کنند، نیست. از طرفی بی‌تدبیری مدیران مدعی تدبیر که فاقد خودباوری بودند و وقت کشور را در چشم دوختن به دستان استعمارگران تلف کردند بی‌تاثیر نبوده است.  این قول را به مردم می‌دهیم که با اصلاح فرایند‌ها و ورود جوانان و نخبگان اجازه نمی‌دهیم کشور ما را به هم بریزید و به واسطه آن به هم ریختن فرصت پیدا کنید و کشور ما را دوباره استعمار کنید.

وی در ادامه درباره اینکه آیا پژوهشگاه با کشور‌های دیگر پروژه مشترک دارد گفت: خیر، هنوز پروژه متشرکی با کشور‌های دیگر نداریم، اما با آژانس همکاری داریم و به واسطه آژانس با برخی کشور‌ها تعاملاتی وجود دارد. با پژوهشگرانی از سراسر دنیا از آمریکا تا همسایگان ارتباط داریم، اما در قالب قرارداد نیست.

فقهی درباره دشواری ورود و بازدید دانشجویان از مراکز هسته‌ای با توجه به سخت‌گیری‌های حفاظتی و امنیتی گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شده و درک بالای مجموعه‌های امنیتی و حفاظتی، ما موفق شدیم فضا را بازتر کنیم و در اجرای پروتکل‌ها این اجازه را بگیریم دانشجویان را در بازدید از مراکز هسته‌ای داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه همکاری‌های علمی شما با کشور‌های دیگر تحت تاثیر مسایل سیاسی و تحولات اخیر قرار نگرفته است؟ گفت: در عرصه‌های علمی این اتفاق به ندرت می‌افتد، اما همکاری با آژانس سال‌هاست که جریان دارد، اما معمولا ارتباط بین محققان کمتر تحت الشعاع مسایل سیاسی قرار می‌گیرد. بعضا اگر هم ورود پیدا کند با گله طرف‌های خارجی هم رو به رو می‌شود، اما گاهی دولت‌ها وارد می‌شوند که باعث ناراحتی هر دو طرف می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی درباره تلاش سازمان برای آشنایی دانش‌آموزان تصریح کرد: ما برنامه خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم و حتی معلمان را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وصل کردیم و خود آژانس برنامه دارد که کشور‌ها در مقاطع ابتدایی آموزشی به این عرصه ورود کنند تا با صنعت و علم بیشتر آشنا شوند. در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان به واسطه مسئولیت اجتماعی مدرسه سازی می‌کند و هم ارتباط خود را از طریق مدارس انرژی اتمی گسترش می‌دهد.

فقهی درباره قرار دادن آزمایشگاه‌های مرجع پژوهشگاه در اختیار سایر صنایع کشور با بیان اینکه قصد داریم در این آزمایشگاه‌ها را به روی صنایع مختلف کشور باز کنیم گفت: قبل از اینکه آزمایشگاه مرجع را راه‌اندازی کنیم، آزمایشگاه‌های خوبی داشتیم، اما این آزمایشگاه صرفا برای مصارف خودمان بود، اما تصمیم بر این شد که این آزمایشگاه‌ها با توجه به تجهیزات دقیق اندازه‌گیری و استانداردی که در حوزه هسته‌ای دارند در اختیار صنایع دیگر هم قرار گیرد.

وی درباره تولید انرژی بیشتر در کشور از طریق انرژی هسته‌ای گفت: ما به کمک سایر صنایع در فاصله کوتاهی می‌توانیم مثل کشور‌های دیگر نیروگاه بسازیم. ما ناچاریم برای تامین نیازمان به برق هسته‌ای نیروگاه اتمی بسازیم و خبر خوب این است که اگر دیگران شصت سال پیش ساخته ما هم می‌توانیم بسازیم. البته مشکلات مدیریتی هم است و باید برنامه توسعه سرمایه انسانی را منسجم و جدی انجام دهیم تا در این عرصه بتوانیم با سرعت حرکت کنیم.

فقهی ادامه داد: ممکن است این انتقاد وارد شود که نیروگاهی که برای اولین بار می‌سازیم اقتصادی نباشد، خوب مشکلی نیست هر چیزی برای اولین بار اقتصادی نیست، اما با پایداری و به کمک سایر صنایع ما هم می‌توانیم نیروگاه اتمی بسازیم و کار پیچیده‌ای هم نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
همکاری با جاسوسان بنویسید بهتره
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
راه پیشرفت کشور اتکاء به انرژی هسته‌ای می باشد.جانم فدای رهبر عزیز وحکیم ودانشمندم.حاالا که 31استان کشور از دستگاههای اسکن هسته ای بهره میبرند من که تحت درمان آن دستگاهها قرار گرفتم قدر انرژی هسته‌ای را می دانم چندتا پزشک متخصص باسابقه که دوران ماقبل برنامه اتمی ایران موفق به اخذ مدرک پزشکی شدن نزد آنها ویزیت شدم هر دو نظرشان این بود تومر است باید دستم قطع شود اما رفتم نزد پزشک جوان ارتوپد پس از عکس برداری فرمود من متوجه معنای این عکس که هنوز به روش قدیم همکاران با آن بیماری را کشف میکنند نمی شوم این آسیب دست شما نباید منجر به قطع دست تو شود می نویسم اسکن هسته ای وسایر برو فلان بیمارستان نوبت بگیر با دستگاه اسکن هسته ای عکس بگیرن گرچه چندروز تو نوبت بودم همان مسئول دستگاه فرمود خیر تومر نیست ببر نزد فلان پزشک.اما بردم نزد پزشکی که مرا ویزیت کرده بود پس از مشاهده دستور داد برو داروخانه هلال احمر ببین این دو آمپول را موجود دارد آمپول را گرفتم بردم مطب به بنده تزریق کرد پس از یک هفته متوجه شدم دردی ندارم از یکسال قبل دیگه نرفتم نزد آن پزشک جوان تشکر کنم.امثال بنده می دانیم انرژی هسته‌ای یعنی یا برنامه هسته‌ای یعنی چه.انشالله هیچکس گرفتاری بیماری نشود اگر یکروزی این نظام نباشد باید مانند ایام پایانی جنگ جهانی کوچه و خیابان مملو از جسد بیماران شود.مسلم است بخش درمان خارج از کشور بیمار ایرانی ندارد دسیسه می‌کنند برنامه اتمی را به بهانه اینکه ایران تصمیم به ساخت بمب اتم دارد از ما ملت بگیرن دلیل بعضی اعتراضات که تبدیل به خشونت علیه مدافعان امنیت شد برای به تعطیلی کشاندن علم و فناوری ملت ایران است.در هیچ ایالات آمریکا وانگلیس پارک علم و فناوری ندارد اما چندساعت تا سیستان و بلوچستان با هواپیما بیشتر راه نیست تعجب کردم بلوچستان ایران دارای پارک علم و فناوری است حیف بلوچها قدر آن پارک را نمی دانند در مدرن ترین شهرهای انگلیس وآمریکا مانند آن پارک ندیدم متأسفانه میگن استان محروم.هنوز جوانان آن منطقه را تشویق به چاقچاق سوخت میکنند جوانان بیچاره نمی دانند چه سرمایه ای در اختیار دارن.قدرت یک ملت یعنی همان پارک علم و فناوری.می خواهیم قدرتمند وثروتمند شویم استفاده از پارک علم و فناوری بر اساس زبان وقومیت وگویش.کدام رسانه خارجی به جوانان نخبه وغیر نخبه ایرانی آدرس پارک های فناوری را داد.والا اگر جوانان سیستان بلوچستان بدانند آن پارک علم وفناوری متعلق به آنهاست قادر خواهند بود بر افغانستان و پاکستان حکومت کنند.امارچه کنیم دشمنان نادان وگروهکهای نادان بیسواد که فقط معنی قاچاق مسلحانه را می‌دانند در شناخت دست چپ وراست خود مشکل دارن دو کلاس درس نخواندن فقط در کلاسهای اکابر وهابیت البفای آموزش احکام دیدن دنبال تجزیه طلبی بودن در غرب وشمال غرب کشور هم این مشکلات وجود دارد.دشمنان شیعه خطرناکتر از این حرفا هستند.یارو در افغانستان زن وبچه دارد برای کار به تنهایی به ایران مهاجرت کرده هرماه حقوق دریافتی اش را برای خانواده اش در افغانستان ارسال می‌کرد اما یکمرتبه تصمیم می گیرد در ایران با زن متلقه ایرانی ازدواج کند حالا صاحب 5فرزند شده همه فرزندان مذهب تسنن تکفیری مذهب تسنن هموطنان عزیز خودمان خیر مذهب تفکر داعشی را به فرزندانش آموزش داده متأسفانه دولت آقای روحانی ونمایندگان اصلاح طلب مصوب کردن فرزندان آن فرد مهاجر بدلیل داشتن مادر ایرانی شناسنامه ایرانی وپروانه اقامت ایرانی دریافت نمایند حالا نمایندگان مجلس فعلی متوجه شدن حق هموطنان اهل تسنن خودمان با مصوبه دولت آقای روحانی ونمایندگان همسو در حال ضایع شدن است تصمیم گرفتن آن مصوبه لغو شود نمایندگان اصلاح طلب موافق نیستن.سئوال آیا برای دعوت فرزندان مادر ایرانی به مذهب شیعه تلاش کردیم؟چه پاسخی به امام زمان خود داریم ؟دلیل اینکه آل سعود در حکومت پادشاهی خود شیعه ندارد و هرروز دهها جوان شیعه را گردن می‌زند آیا می دانیم خواسته آمریکا وانگلیس واسراییل است فقط برای نفت برای به انحصار آوردن نفت منطقه حاضرن مخالفین را بصورت دستجمعی قتل عام نمایند
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
نااااااااااااااااااااااااااااااادان یا واقعا بیسوادی یا نادان بنظرم هردو هستی دوست نادان پارک عم فناوری درامریکا بالای 60سال سابقه دارد لااقل دراینترنت جسنجو کن تا ضایع نشوی
شهرک های علمی و تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری ایده جدیدی است که نخستین بار در سال ۱۹۵۱، در دره سلیکون آمریکا با هدف توسعه تکنولوژی و ایجاد شرایط مناسب جهت دستیابی سریع‌تر به نوآوریها و فناوریهای برتر ایجاد شد و به دنبال آن با برخواستن موج انقلاب الکترونیک از این پارک، جایگاه و اهمیت آن در جهان صنعتی روز به روز گسترش یافت.

پارکهای علم و فنآوری بگونه‌ای طراحی و احداث می شوند که قادر باشند توانائی پژوهشی و اطلاعاتی دانشگاه ها، موسسات دولتی و خصوصی را در مکانی مناسب متمرکز نموده و با همکاری استادان، دانش‌آموختگان و صاحبان ایده های نو، متخصصان و پژوهشگران صنایع داخل و خارج، تکنولوژی برتر را ابداع نموده و از این طریق به توسعه صنعتی و پویائی فناوری کشور کمک و مساعدت نمایند.
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
ایران کشور مستقلیہ و انرژی ھستہ ای یا ھر علم دیگہ ای حق مسلم ایران است و بہ ھیچ کس ربطی ندارد
بہ اندازہ کافی با این سازمانھای پوشالی کنار اومدیم
ی مشت سازمان کہ فقط بلدن دروغ جای راست بہ خورد جھان بدن
اینا اگر راست میگن برن جلوی اسقاطیل بگیرن کہ بہ ھیچ نھادی پاسخگو نیست ۔۔حالا چرا نیست ؟؟؟ چون این سازمانھا بر مدار اسقاطیل میچرخہ
ما ھستہ ای رو داریم ھر روز ھم پیشرفت میکنیم در ھمہ علوم از ھستہ ای و نظامی و فضایی گرفتہ تا پزشکی و صنعتی و کشاورزی و بہ ھیچ کس ھم ربطی ندارہ
اجداد ما در این سرزمین ھزاران سال بہ ھیچ کس باج ندادن ما ھم از نسل ھموناییم بہ ھیچ نیروی خارجی باج نمیدیم
شماھا با مزدورانتون برید از حسادت بمیرید
محسن گرمی ایران
۱۰:۱۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سلام.انرژی هسته ای حق مسلم ایرانیان است،علت اصلی الودگی هوا دو شرکت خودروساز حلبی داخلی است که هم هوارو الوده میکنه و هم باعث کشته و معلول شدن هزاران شهروند کشورمان،ایا دستور واردات میلیونی خودرو از طرف رییس جمهور اجرایی شد به یقین نه،بلکه قیمت خودروهای داخلی را با مافیابازی و اوردن خودرو به بورس به بهانه کشف قیمت دوبرابر شد،در کدام کشور چنین کاری می کنند،در پنج سال گذشته قیمت خودرو بیش از هفت برابر شده،عالم بدون عمل به کجا می روی،این ره که تو می روی به ترکستان است.
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
مگه پاکستان و هند و اسرائیل تلاشی برای نشان دادن اهداف صلح آمیز انجام دادن؟
آخه این چه سازمانیه که فقط مانع ایجاد میکنه و تحریم میکنه و سالانه ۲۰ میلیون دلار حق عضویت میگیره؟
حماقت هم حدی داره
جان به لب
۰۸:۴۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سلام هم وطن،ما تا همین لحظه هم با آژانس همکاری کردیم و قوانین رو رعایت کردیم ولی اونها دارن بهانه گیری میکنند،ما هم همیشه تند برخورد کردیم،این یه بار دارن با سیاست پیش میرن باز شما ناراحتید که چرا به زبان آوردید این کلمه رو،...................‌‌‌ نگاه جهانی با گزارش مثبت آژانس بهتر خواهد شد،باید زیرکانه هم کارمون رو پیش ببریم هم بارمون رو.
عبدالهی
۰۷:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
برای ساخت پنجاه نیروگاه اتمی یک هزار مگاواتی در سواحل جنوبی برنامه ریزی کنید چه با دانشمندان خودمان و چه دانشمندان روس و چین،این توقفها و این سرعت بسیار کند شایسته ایران عزیز ما نیست
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مگه بقیه ندارند؟؟مگه اونا براساخت سلاح از ما اجازه گرفتند؟؟اگه داشتیم ما به شما فشار می آوردیم نه شما به ما
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مگه بقیه ندارند؟؟مگه اونا براساخت سلاح از ما اجازه گرفتند؟؟اگه داشتیم ما به شما فشار می آوردیم نه شما به ما
عباس گودرزی
۲۳:۴۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام چرا تضمین می دهید و اجازه بازدید / مگر اسرائیل بمب اتم ندارد زرادخانه اسرائیل را اگر بستند آنوقت برای ایران تصمیم بگیرند ما دشمن هسته ای داریم پس لازم است سلاح هسته ای داشته باشیم . حداقل آنها را بترسانید . تا کمتر بهانه جویی کنند . ضعف نشان ندهید
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تا دلار میره بالا این حرفها شروع میشه
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تمام استقامت و پایداری و فشار تحریم و خون تک تک شهیدان و خون دلهای ایرانیان گذشته و حال و آینده را با نادانی به باد میدهید چرا به فکر خروج از ان پی تی و گسترش فعالیتها و توسعه و افزایش دهها برابری سایتها و نیروگاههای اتمی نیستید؟؟؟؟؟
واقعا چرا؟؟؟؟
امیر
۰۹:۲۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
که چی بشه مگر تنها مولفه قدرت هسته ای شدنه عقل سالم حکم میکنه ازبین دو راه پر خطر و کم خطر باید راه کم خطر را رفت.
مگر اوضاع جامعه که شبیه بمب ساعتی شده را نمی بینید.
ایران کره شمالی نیست . اونها فقط دنبال هسته ای شدن بودن اما ما هزاران بحث دیگه داریم که پیشبرد همزمانهمه آنها غیر ممکنه و جهان تن به خواسته های ما نخواهد داد. می بینید که حتی دوستان نزدیک مانند چین و در آینده روسیه هم از قطار حمایت ما پیاده خواهند شد.
مردمو جوانان هم از این همه فشار و ناامیدی خسته می شوند . و می شود کاری که نباید بشود. خواهشا بس کنید و دست از افکار و اعمال نا کارآمد خود بردارید. تا سد نشکسته و سیل آن همه چیز را ویران نکرده . دریچه های آن را باز کنید تا فشار پشت سد کم شود والا عاقبت بدی در انتظارمان خواهد بود .
این ترس نیست عقلانیت و دور اندیشی است.
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
امضاء برجام به ضرر روسیه است.
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
به 60 درصد رسیده غنی سازی اورانیوم این همه هو و گاله وسر و صدای زیادی که چی بشه اینقدر تبلیغات راه اندازی شده که جی بو تی هم برق هسته‌ای داره شما بجز ضرر و زیان هیچ نفعی به ملت ایران نمیرسونید
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
این همه تحریم بس نیست نمی خواهیدسفیرانگلیس اخراج کنید.الان تسلیم شدن شماچه فرقی باشاه داره همه بلارا برسرماآوردن آژانس بایدمنحل بشه ومثل کره شمالی بشیم دم ریس کره شمالی گرم که سرخم نمی کندجلوی اجنبی
عباس
۲۰:۴۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
چرا تکلیف تون مشخص نیست؟ این شل کن سفت کن چیه؟
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
هیهات من الذله
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بمب درس کنید
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
پس آخر تسلیم شدید.شما پاسخگوی خون شهدای هستین در قیامت.
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ما که آخرش سر از کار شما در نیاوردیم
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
آخرش مجبور شدید له آژانس جواب پس بدید؟
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بعد از این همه فرصت سوزی و تحقیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دو دستی به برجام بچسبید چون همین فقط واستون مونده.
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
همکاری گسترده با آژانس در دستورکار است.
چه جالب . شما که قرار بود آخرش همکاری گسترده داشته باشید پس چرا ایقدر .............
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
پژوهشگاه سازمان از قبل با آژانس همکاری داشته و آن همکاری ادامه دار هست
علی
۱۷:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بالاخره خم کردید .........