سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت بانک کشاورزی کشور خبر داد؛

۱۰ تا ۱۵ هزار کرمانی مشمول امهال وام‌ کشاورزی

بروجنی گفت: بانک کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در استان کرمان را شامل امهال وام کشاورزی کرده است.  

طاهری بروجنی امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان گفت: بانک کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در استان کرمان را شامل امهال وام کشاورزی کرده است.  

او افزود: ما در کنار کشاورزان هستیم و تا نیمه دی‌ماه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  نیز  در این شورا گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به پسته کرمان، رقم بالایی است و باید از کمک بخش خصوصی استفاده کرد.

او بیان کرد: برای مقابله با خسارت محصولات کشاورزی استان کرمان، طی سال‌های اخیر باید با محوریت اتاق بازرگانی برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان  نیز  گفت: مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز باغات پسته استان کرمان نداریم.

او افزود: برای پیگیری بحث خسارت‌های کشاورزی تاکنون ۵ نامه به مسؤولان کشوری نوشته شده است که باید ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق خسارت تخصیص داده می‌شد که تامین مالی نشده است و پول مردم پرداخت نشده است که باید این مورد  تعیین‌تکلیف شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: با شرکت مس هماهنگ کرده‌ایم و حدود یک هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی در کرمان، شهربابک، سیرجان، رفسنجان و انار اختصاص داده شده است.

او بیان کرد: این امر برای این است که باغداران بتوانند وام دریافت کنند؛ زیرا ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت به پسته کرمان رقم بزرگی‌بوده و ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان کرمان است.

فداکار گفت: اختلافی بین شیوه ها‌ی کاری شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با سرمازدگی وجود دارد و باید برای مقابله با سرمازدگی به یک شیوه مشخص برسند و باید این روش از طریق صدا و سیما پخش شود تا آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود. 

او افزود: مقرر شده است در برخی از نقاط استان کرمان که کشاورزی داریم؛ اما ایستگاه هواشناسی وجود ندارد، ایستگاه‌های هواشناسی نصب شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: به بانک‌ها از طریق شورای تامین استان کرمان اعلام کرده‌ایم تا برای تعیین‌تکلیف امهال وام‌ها به کشاورزان فشار نیاورند و با آن‌ها تماس نگیرند؛ زیرا کشاورزان ما افراد آبرومندی هستند که به‌علت سرمازدگی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.