سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم بارش‌ها در لرستان تا چند روز آینده

با شروع فعالیت‌های سامانه بارشی فعال شده در آسمان لرستان، برخی گردنه‌های برف گیر مسدود شدند که با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی گردیدند، اما فعالیت‌های این سامانه تا روز جمعه در آسمان استان تداوم خواهد داشت.

زینب اکبری معاون هواشناسی لرستان اظهار داشت: امواج این سامانه بارشی از امروز تا روز جمعه در آسمان منطقه فعال خواهد بود و در ساعاتی از این بازه زمانی انتظار داریم با شدت و ضعف، امواج این سامانه بارشی بر روی آسمان مناطق مختلفی از استان منجر به بارش‌های پراکنده یا رگباری گردد.

او با اشاره به وزش باد شدید در برخی مناطق افزود: در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی، این شرایط به شکل رگبار برف خواهد بود.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه از اواخر امروز تا اوایل صبح فردا به شکل موقت از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود، عنوان کرد: برای فردا و پس فردا بازهم شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهیم بود.
اکبری با اشاره به مه آلود بودن توا در جاده‌ها و گردنه‌های محور‌های مواصلاتی و کاهش میدان دید افقی، ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال تقویت نقطه‌ای این بارش‌ها در برخی نقاط وجود دارد، مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب و احتمال آبگرفتگی هم در برخی نقاط محتمل است.
او گفت: کاهش دما‌های روزانه را هم طی این مدت با توجه به حاکمیت هوای سرد بر روی جو منطقه خواهیم داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.