سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در جلسه شورای‌ عالی محیط‌ زیست:

کوتاهی در اجرای قانون مقابله با آلودگی هوا از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست

رئیس جمهور گفت: محیط‌زیست سرمایه ملی و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی توام باشد.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی را ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست برشمرد و افزود: در همه اسناد بالادستی کشور تاکید شده که هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.

رئیسی با بیان اینکه تخصیص اعتبار برای حفاظت از محیط‌زیست نه هزینه‌کرد بلکه یک سرمایه‌گذاری پرثمر و ضروری برای کشور است، از متولیان حفاظت از محیط‌زیست خواست، در اجرای اصول و قوانین حفاظتی نهایت دقت را به عمل آورند تا هم از منابع و عرصه‌های طبیعی به بهترین شکل ممکن حفاظت به عمل آید و هم معیشت و کسب و کار مردم با احتمال آسیب به محیط زیست مختل نشود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اقدام موثر برای مقابله با معضل گرد و غبار بر لزوم پیگیری و به نتیجه رساندن اقدامات و همکاری‌های منطقه‌ای برای حفاظت از محیط‌زیست تاکید کرد.

اجرای کامل قانون مقابله با آلودگی هوا از دیگر محور‌های صحبت رئیس جمهور در جلسه امروز بود که آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: کوتاهی در اجرای قانون از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

دکتر رئیسی افزود: دستگاه‌ها اگر در اجرا هم به این نتیجه رسیدند که بخشی از قانون به هر دلیل قابل اجرا نیست، باید جمع‌بندی خود را به قانونگذار اعلام کرده و موضوع را برای مردم نیز تشریح کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مقابله بدون ملاحظه با متعرضین به عرصه‌های طبیعی، از اعضای شورای‌عالی محیط زیست خواست حتی اگر بخشی از منابع و عرصه‌های طبیعی در اختیار یک سازمان یا دستگاه دولتی و عمومی قرار داده شده باشد، مسئولان باید با تخلفات احتمالی قاطع برخورد کنند و این‌گونه تصور نشود که بخش‌های دولتی و عمومی اجازه سوءاستفاده از قدرت را دارند.

آیت‌الله رئیس جمهور با سخت و مهم توصیف کردن مسئولیت‌ها و وظایف محیط‌بانان، بر حمایت از آنان در انجام وظایف‌شان تاکید و مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد، ملاحظات زیست محیطی حال و آینده کشور را برای طرح در برنامه هفتم توسعه گردآوری و تدوین کنند.

آیت‌الله رئیسی ضمن مهم دانستن استفاده از فناوری و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت از محیط زیست، خطاب به مسئولان محیط زیست کشور گفت: بهتر است که اقدامات و سیاست‌های حفاظتی شما بر پایه تشویق باشد و آنجا که مشوق‌ها موثر واقع نشدند به سراغ اعمال مقررات و برخورد قانونی رفت.

رئیس جمهور انگیزه و دغدغه افراد و سازمان‌های مردم نهاد را برای حفاظت از محیط‌زیست ارزشمند دانست و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و انگیزه‌های مردمی در مسیر حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
نقی معمولی
۲۱:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
گرونیه و بیکاری من اعتراض دارم
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
۱۵:۰۰۲۴ آذر ۱۴۰۱
1 - آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی ازسال 1359 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی، ناامنی درعراق، منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
2 - آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی عامل اصلی جنگ درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
3 - آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
4 - تروریست های منطقه خاورمیانه، جهان، حامیانشان و سازمان های بین المللی برای ما یکی هستند.
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کنند پس مشخص و روسن شده است که متاسفانه ایران هنوز هم از قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس درس عبرت نگرفته است شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
۱۰:۵۰۲۴ آذر ۱۴۰۱
حقوق بشر آمریکایی در جنگ تحمیلی 8 سال به رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مجوز و اجازه داده است که از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه زنان و مردان ایرانی استفاده کرده است.
حقوق بشر اروپایی در جنگ تحمیلی 8 سال به رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مجوز و اجازه داده است که از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه زنان و مردان ایرانی استفاده کرده است.
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مدعیان حقوق بشر جنایتکار در سازمان ملل باید رعایت قوانین بین الملل را از سگ کره شمالی یاد بگیرند!
مدعیان حقوق بشر جنایتکار در سازمان ملل باید رعایت حقوق بین الملل را از سگ کره شمالی یاد بگیرند!
مدعیان حقوق بشر جنایتکار در سازمان ملل باید رعایت حقوق بشر را از سگ کره شمالی یاد بگیرند!
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فشار آمریکا جنایتکار برای اخراج ایران از شورای حقوق زنان سازمان ملل برای آمریکایی ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه گران تمام خواهدشد و ما هم از آمریکایی ها انتقام می گیریم و بدون پاسخ و بدون جواب نمی گذاریم
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل، تروریست های القاعده و تروریست های داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند ولی متاسفانه ایران را در سازمان ملل به خاطر نقض حقوق بشر متهم می کنند شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
این الان چه ربطی به آلودگی هوا داشت
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مدیران مدرسه های تهران(منطقه17) به جای جهاد تبیین، تاکیدشان بر"جریحه دار نکردن احساسات دانش آموزان اغتشاشگر" است.
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اغتشاشگر!!!
هر کی نسبت به مسائل کشورش اعتراض داشت اغتشاشگره؟
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
درود به شرفت مطمئنم با افزاش قیمت دلار و افزایش مالیات و پایین آوردن قدرت خرید مردم آینده ایران را خواهی ساخت
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
کاکو مشکل تمرکز در تهران هست چه خبره، آزمایشگاه های معتمد محیط زیست دغل باز هستن
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بابا تو رو خدا اگر قبولش دارید بس کنید این همه شعار دادن رو
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
آقای رییس دستور بدهید جلوی این بازار ارز که زندگی مردم به آن وصل کردید که ده درصد اقتصاد تولید ارز بری دارد این همه ارز خانکی دست سوداگران از کجا آمده چرا دولت خودش ارز فروشی می کند آیا قیمت ارز با این تورم پانزده هزار تومان ارزش دارد چرا پول ملی را رها کردید تروریست اقتصادی از تروریست آدم کش بدتر است چون زندگی ارامش آینده ملت را وصل کردید به ارز پس چرا تروریست را از هواپیما می گیرد اعدام می کنید ولی جلوی این سوداگران ارزی که شاید خیلی از مسولین منافع دارنند چرا کشوری که این همه منابع دارد این وضع اقتصادی تورم حرج مرج راند فساد سوداگری غارت یک عده‌ای آیا این عدالت است بس کنید آیا شعار دولت این بود
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تا حالا از دستورات چیزی اجرا شده؟
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
همش حرف دریغ از عمل
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
باید بود و نباید بشود ...این کل گفتار و همت رییس جمهور کشورمان است
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دیگه داریم خقه میشیم.کی گفته هوای خونه ها بهتره.خونه ها هم هواش آلوده.دخترم‌ همش سرفه میکنه بردم دکتر داروهای ضد آسم داده.خودم همش سردرد و حالت تهوع.
پس کی قراره کاری کنید.مردم تو این هوا دلرن میمیرن.اصلا برای کسی مهم هست ؟
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
داره به خودش میگه که از خودش پذیرفته نیست؟ واقعا رییس جمهور نمیدونه که خودش رییس قوه مجریه هست؟ خودش مسیول همه دستگاه ها و سیاستهای اجرایی هست؟ وزارت صمت و وزارت نفت و محیط زیست و ....زیرمجموعه قوه مقننه س یا مجریه...
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
فک می‌کنه خودش بالاتره از کشوره
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
لطفا از وزارت دفاع و سپاه عزیز باغیرت بخواهید برای خودروها فیلتر جلوگیری از الودگی و دود بسازن. خودروسازی ها در طول زمان نشون دادن عرضه این کار رو ندارن.
مهدی
۰۱:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
باید دفاتر ومشاغل قابل جابجایی به سایر مناطق کشور جابجا شوندتا در ادامه جمعیت وآلودگی در تهران کم شود
ایرانسرا
۰۱:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دوسرفصل ،۱جلوگیری ار نابودی جنگلها ومنابع طبیعی و۲توسعه صنایع وخودرو های سازگار با محیط زیست وجود دارد ،بفرمایید در این ۲مورد چکار کرده اید
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
جالبه همه دوست دارن سرشون رو مثل کبک زیر برف فرو ببرند و عامل اصلی ایجاد آلودگی هوا یعنی افزایش بی رویه جمعیت به ویژه رشد ناهمگون آن درشهرهای بزرگ رو نبینند!!!!و باز بر افزایش جمعیت و در پی اون افزایش انواع وسایل آلوده کننده اصرار ورزند
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
احتمال زیاد جمعیت کشور در سالهای آینده کاهشی خواهد بود خدمات بهداشتی و درمانی کافی و باکیفیت ارائه نمیشه. بخشی از اقلام دارویی در داروخانه ها موجود نبود. سال به سال بد تر میشه.
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
وضعیت خدماتی کشوری در بدترین شرایط قرار گرفته خیلی تاسف داره.
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
درود بر رییسی.مرد میدان
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بابت کمبوددارو سرم؟ بابت دلار39تومنی؟ بابت گرانی کلاثانیه ای؟ بخاطرنبود ارد؟ بخاطردروغگویی؟ بخاطر معیشت بدمردم؟ بابت چی؟ ااااااااااهان بابت اینکه جیب شمارا پرمیکندببند دهنتووووووووووووووووووو
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
کار اغتشاشگران هست
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
دروغگوی گرانی فساد و بیکاری
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
نقض صریح قانون از مسوول خدمات شهری منطقه 2 تبریز. سوال :مسوول رسیدگی و بازخواست اینچنین افراد که نقض قانون و آیین نامه در مسولیت و پست خود می‌کنند و از همان محل خدمت حقوقهای کلان می‌گیرند با کیست!!!؟ ؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
آقا یک فکری بحال دلار بکن بیچاره شدیم همه چیز داره گرون میشه به گدایی و بدبختی افتادیم شما واقعا" بفکر آلودگی هوا هستی یا عمدا" داری از مقابل مشکلات اصلی جاخالی میدی؟!!
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
زیر فشار اقتصادی کمر مردم کامل خم شده و با این آلودگی ها ریه مردم نابود میشه و هزار تا مریضی می گیرن و مسئولین ما در هوای تمیز و تصفیه شده می شینند و برای حل مشکلات مردم تاکید می کنند!
بزرگترین منابع گازی دنیا را در اختیار داریم و نیروگا ها مازوت مصرف می کنند در حالی در کل دنیا خیلی وقته مصرف ش ممنوع است به خاطر بیماری هایی که بوجود می اورد و کشاورزی را از بین می برد
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
فقط تاکید بر حل مشکلات . کوتاهی در انجام مسئولیت ها پذیرفته نیست و....
حرف های تکراری و شعار های مسئولین فقط برای نوشتن در دیوارها و سربرگ ها زیباست
دلار چرا شده 38 هزار همه چی پشت سرش گرون میشه و نمیاد پایین آقای رئیس جمهور . وزیر اقتصاد کجاست ؟!
چرا با کسانی که بازار را به این وضعیت انداحتن برخورد نمیشه ؟
چرا باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت گرونی و بازار ارز و دلالی گزارش تهیه نمی کنه؟فقط حرف های مسئولین را نشر انتشار میدن
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
در اقتصاد که یقه کسی گرفته نشده حداقل در هوا خوری مردم کاری بکنید متشکریم
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
آقای وزیر کشور لطفا جلوی ظلمی که توسط وزیر آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و تغییر زمان رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین شده رو بگیرین چرا که مصوبه قانون مجلس این است که معلمان مهرآفرین همانند دیگر معلمان عزیز بایستی از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۱ مشمول رتبه بندی شوند نه یک سال بعد..این ظلم در حق معلمان سالهاس که صورت میگیره و متاسفانه نه وزیر لایقی، به داد فرهنگیان رسیده و نه مسئول دیگه ای ..تا کی بایستی شاهد تحقیر فرهنگیان و ظلم به این قشر زحمت کش باشیم
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
آقاهواخیلی آلوده است بریدتوی خونه هاتون آسم نگیریدآسم بگیری سرفه وعطسه میکنی صدات میگیره.
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ایوووول
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
وای وای دستگاه ها ترسیدن
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
سلام.بیشترین علت الودگی خودروهای غیر استاندارد از رده خارج دو فرغون ساز داخلی هست که مردم را سرکیسه کردند،گرانفروشی دههابرابری دو خودروساز حلبی باعث فقر و بی خودرویی و کشته و معلول شدن دههاهزار هم وطن شده است.مجلس و دولت یا در خوابند و یا سهم خود را از این گرانی میگیرند و این خیانت به ارمانهای انقلاب اسلامی است،انقلاب انقلاب محرومان و پابرهنگان بود.
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
احسنت
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
خجالت بکش دلار شده ۳۸ تومان
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
پس برو یقه شورای شهر تهران رو بگیر که میگن تهران آلوده اش قشنگتره