سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش نیرو‌های پلیس یونان به دفاتر جاسوس‌افزار‌های صهیونیستی

به دنبال سلسله رسوایی اطلاعاتی در یونان، نیرو‌های پلیس به دفتر دو شرکت صهیونیستی در پایتخت این کشور یورش بردند.

رسانه‌های محلی یونان می‌گویند پلیس این کشور به دفاتر دو شرکت صهیونیستی «اینتلسکا» و «کریکل» در آتن یورش برده است. این دو شرکت ظاهرا خدمات مربوط به فناوری اطلاعات و سیستم‌های امنیتی الکترونیکی ارائه می‌دادند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از روزنامه کاتیمرینی یونان گفت این دو شرکت از جمله شش شرکتی بودند که توسط پلیس در پایتخت مورد حمله قرار گرفتند.

دادستانی دستور حمله را بر اساس شواهد و اسناد به دست آمده در روز‌های اخیر صادر کرد. اخیرا اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد ده‌ها وزیر موقت، ژنرال ارشد، تاجر و روزنامه‌نگار یونانی تحت نظر هستند.

افزون بر این، دادستان‌ها از سرویس اطلاعات ملی نیز خواسته‌اند گزارش‌های اخیر که در رسانه‌ها منتشر شده است را تایید کنند. از جمله اینکه شخصیت‌های مهم عمومی مانند کنستانتینوس فلوروس، رئیس ستاد کل دفاع ملی یونان نیز تحت نظر بوده‌اند.

این رسوایی برای اولین بار در ۴ آگوست آشکار شد؛  زمانی که رئیس وقت سرویس اطلاعات ملی به یک کمیته پارلمانی گفت آژانس اطلاعاتی از تاناسیس کوکاکیس، روزنامه نگار حوزه اقتصادی جاسوسی کرده است. پس از آن، هشتم اوت، نخست وزیر یونان اذعان کرد که نیکوس آندرولاکیس، سیاستمدار مخالف نیز توسط آژانس اطلاعاتی یونان شنود شده است.

پس از شکایت آندرولاکیس به دادستان‌های ارشد در مورد تلاش برای هک کردن تلفن همراهش با نرم افزار جاسوسی «پریدیتور» که توسط شرکت صهیونیستی «اینتلسکا» ارائه می‌شود، تحقیقات پارلمانی آغاز شد.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با تولید و توسعه نرم‌افزارهای جاسوسی، برای خود مقبولیت دیپلماتیک بخرد. پیش‌تر رسوایی جاسوس‌افزار پگاسوس شرکت ان اس او نیز در رسانه‌ها بسیار جنجال برانگیز شده بود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.