سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح ترافیکی زمستانه پلیس در جاده های خراسان جنوبی

طرح ترافیکی زمستانه پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان خراسان‌ جنوبی با هدف تامین امنیت و سلامت شهروندان و مسافران از امروز ( ۲۳ آذرماه) در جاده‌های این استان آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه امسال ادامه دارد.

سردار فرشید در رزمایش طرح زمستانه گفت: طرح زمستانه پلیس با هدف تسهیل در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسایل نقلیه در کلیه معابر درون و برون شهری استان در زمان تغییرات وضعیت آب و هوایی با همکاری و هماهنگی تمامی سازمان‌های خدماتی و امداد رسان در سطح استان از امروز ۲۳ آذرماه تا ۲۰ اسفند ماه اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جاده‌ها در فصل زمستان با بارش رحمت الهی و نزولات آسمانی نیاز به کنترل و نظارت بیشتری دارد؛اظهار کرد: پلیس با تمام توان در این نقاط جهت روان سازی و کنترل عبور و مرور حضور خواهد داشت که در این خصوص ۸۰ دوربین ثابت و نظارتی و همچنین گشت‌های محسوس و نامحسوس اقدامات کنترلی را انجام خواهند داد.

او افزود: پلیس راه با آماده باش کامل و با ۱۰۰ درصد نیرو‌ها و با همکاری اداره کل راهداری و سازمان‌های امدارسان درگردنه‌های برف گیر حضور فعال خواهد داشت و به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات به رانندگان خودرو‌های عبوری خدمات رسانی خواهد کرد.

سردار فرشید در خصوص تصادفات نیز ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۵۰ میلیون تردد در سطح جاده‌های استان انجام شده که ۳ هزار و ۶۰۰ فقره تصادف در استان رخ داده و همچنین دراین تصادفات ۲۳۰ نفر نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۸۰ نفر در این رابطه مجروح شده اند.

او با بیان اینکه ۶۶ درصد تصادفات در محور‌های اصلی به وقوع پیوسته است؛ یادآور شد: ۵۸ درصد این تصادفات بر اثر واژگونی و خروج از جاده و ۶ درصد از تصادفات بعلت عدم توجه به جلو بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: به رانندگان و کاربران جاده‌ای توصیه می‌کنیم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب در محور‌های مواصلاتی خودداری کنند و از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز نمایند تا سفری ایمن داشته باشند.

در پایان این مراسم، رژه خودرو‌های پلیس و سایر ارگان‌های دخیل در طرح زمستانه با نظم خاصی برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.