سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری از افراد مسن و بیسواد با تعویض کارت بانکی

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از شناسایی و دستگیری فردی که با شیوه تعویض کارت بانکی افراد مسن و بیسواد، اقدام به کلاهبرداری از آنان می کرد خبر داد.

سرهنگ "علی اکبر عیسی آبادی" فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن و بیسواد، مبنی بر سوء استفاده از کارت‌های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از این کارت ها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی ساوه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ساوه، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از مالباختگان مشخص شد، مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه‌های عابر بانک، افراد مسن و بیسواد را شناسایی کرده و به بهانه کمک به این افراد، در ابتدا اعتمادشان را جلب کرده و پس از انجام تراکنش بانکی برای این افراد، در یک فرصت مناسب کارت بانکی آنان را با یک کارت بانکی مشابه عوض کرده و پس از اندک زمانی، اقدام به خالی کردن حسابشان می‌کند.

سرهنگ عیسی آبادی تصریح کرد: با انجام تحقیقاتی هدفمند و تخصصی در ادامه روند رسیدگی به این پرونده کلاهبرداری، سرانجام فرد کلاهبردار شناسایی و در عملیات کارآگاهان پلیس ساوه دستگیر و در بازرسی بدنی از او ۲۰ عدد انواع کارت بانکی کشف شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۵۰ فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد به شیوه تعویض کارت بانکی اعتراف کرد.

وی در پایان با اشاره به شناسایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از وجوه سرقت شده و عودت این مبلغ به حساب مالباختگان بیان کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
این همه هوش وذکاوت سارقین از کجا میاد
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
ما به این هوش و ذکاوت نمی گیم . این دیاثت و خباثته