سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: اوکراین و ناتو با کمبود شدید تسلیحات نظامی مواجه هستند

نماینده آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی گفت که اوکراین و کشور‌های ناتو با کمبود شدید تسلیحات و تجهیزات نظامی مواجه هستند.

«جولیان اسمیت» نماینده آمریکا در ناتو طی سخانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن، گفت: «این یک چالش جدی برای متحدان ناتو است. همچنین این یک چالش ملموس برای نیرو‌های مسلح اوکراین است که با کمبود و فرسودگی مهمات روبه‌رو هستند.»

اسمیت با اشاره به این‌که کشور‌های غربی گروهی را به منظور هماهنگی اقدامات برای ارائه حمایت نظامی از کی‌یف ایجاد کرده‌اند، گفت: «اعضای این گروه موضوع زرادخانه‌های تخلیه شده در اوکراین را بررسی می‌کنند.»

نماینده آمریکا افزود: «مسئولین هر ماه با نمایندگان بخش صنایع نظامی دیدار می‌کنند تا مشخص کنند اقدامات لازم و درست برای اعطای ضمانات ضروری به منظور آغاز تولید مجدد تسلیحات چیست.»

او با بیان این‌که این موضوعات در مقر ناتو در بروکسل نیز مورد بحث قرار گرفته است، توضیح داد: «این تلاش‌ها برموضوع ذخایر تخلیه شده ناتو متمرکز است، زیرا برخی از کشور‌ها مانند استونی که مقادیر زیادی کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است، با کمبود محسوس سلاح و تجهیزات نظامی مواجه هستند.»

اسمیت ادامه داد: «ما این موضوع را به طور کلی در ناتو حس می‌کنیم؛ اتحادیه اروپا در حال کار با کشور‌هایی است که با کاهش ذخایر نظامی روبه‌رو هستند.»

نماینده آمریکا ادعا کرد که کشور‌های غربی قادر خواهند بود راه‌هایی برای افزایش تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی بیابند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار افغانستان را رها کرده است، که اوکراین را به افغانستان دوم تبدیل کرده است.
اروپا جنایتکار افغانستان را رها کرده است، که اوکراین را به افغانستان دوم تبدیل کرده است.
ناتو افغانستان را رها کرده است، که اوکراین را به افغانستان دوم تبدیل کرده است.
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین در بازار سیاه فروخته می‌شوند
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
که آمریکا و کشور‌های ناتو به خاطر ارسال سلاح به القاعده، داعش، گروه های تروریستی، عربستان سعودی، امارات، اوکراین با کمبود شدید تسلیحات و تجهیزات نظامی مواجه هستند.
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند
مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند
جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و ناتو و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟