سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان :

دسترسی غیر مجاز به حساب شخصی کاربران در اینستاگرام جرم است

مجرمی که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام شاکی، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع دسترسی غیر مجاز به داده و هک صفحه کاربری اینستاگرام، رسیدگی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد متهم یا متهمان با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرده سپس با ورود به حساب او عکس‌های شخصی شاکی را برداشته و با تهدید اقدام به کلاهبرداری از بزه دیده را می‌کردند.

سرهنگ کیخا افزود: کارآگاهان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیقات اولیه پلیسی شناسایی متهم را در دستور کار قرار داد و توانستند به هویت واقعی او دسترسی پیدا کنند.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی درصورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالوور، دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می‌گیرد، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان با معرفی سایت این پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگوی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.