سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی اصول کشت گیاهان دارویی در بازفت

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی کوهرنگ گفت: کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی با محوریت کشت سیر و موسیر در روستای گزستان بخش بازفت این شهرستان برگزار شد.

عسگر قنبری اظهار داشت: موسیر گیاهی چند ساله و پیازدار است که در بخش وسیعی از مناطق چهارمحال و بختیاری پراکنش دارد و به دلیل بهره برداری بیش از حد و در زمان نامناسب در خطر تهدید قرار دارد.

وی افزود: با وجود دانش بومی بسیار غنی در رابطه با این گونه گیاهی، کشت و اهلی سازی آن در اراضی کشاورزی و توسعه صنایع مرتبط با آن تا حدودی مثمر ثمر بوده است.

قنبری اضافه کرد: موسیر دوره رشد نسبتا کوتاهی دارد رشد ساقه اصلی گیاه در اواخر مهر ماه در زمین آغاز و در اوایل بهار برگ‌های گیاه ظاهر می‌شود.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: اغلب گیاهان در اردیبهشت ماه ساقه گل دهنده ایجاد می‌کنند که بذور در اواخر خرداد ماه همزمان با پایان دوره رشد گیاه و زرد شدن برگ‌ها شروع به رسیدن می‌کند و پس از خشک شدن کامل برگ‌ها و ریزش بذور که مصادف با شروع تیرماه است پیاز‌های موسیر کاملا رسیده و قابل برداشت هستند و کشت پیاز نیز نسبت به کشت بذر موسیر مزایای بیشتری دارد و روند رشد کوتاه‌تر می‌گردد.

قنبری ادامه داد: زمان برداشت موسیر اواخر بهار، زمانی که برگ‌ها خشک می‌شوند می‌باشد و عملکرد نیز بسته به تراکم کشت پیاز، دیم یا آبی بودن، نحوه مدیریت تغذیه، آبیاری و... متفاوت خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.