سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری با تخصیص اعتبار ۱۲ هزار میلیاردی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و تملک دارایی مصوب شده است.

غلامعلی حیدری در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تملک و زیرساخت‌ها و ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه چهارمحال و بختیاری در سفر استانی رئیس جمهور برای توسعه استان تصویب شده است.

وی افزود: برخی از طرح‌ها بیش از ۱۸ سال متوقف شده بودند، ولی با سفر دولت سیزدهم به استان این طرح‌ها احیا شد و اعتبارات مطلوبی برای اجرایی شدن طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافت.

حیدری اضافه کرد: تنش آبی که تابستان امسال به دلیل بارندگی و کدورت چشمه کوهرنگ پدید آمد با یک اقدام جهادی کمتر از ۱۰ روز به بهره‌برداری رسید.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: کار جهادی، به منزله دور زدن قانون نیست بلکه سرعت بخشی به کار‌ها است و مدیران باید مسابقه خدمت‌رسانی به مردم داشته باشند.

به گفته وی نرخ بیکاری استان که در کشور دوم بود که در یک سال اخیر با فعال شدن پروژه‌ها و جذب تسهیلات و اختصاص آن، با صعود ۱۲ پله‌ای به ۱۴ رسید و این نشان می‌دهد ایجاد اشتغال صورت گرفته است و امروز چهارمحال و بختیاری به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

حیدری تصریح کرد: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاده‌های ترانزیتی، راه‌آهن و جاده‌های پرتردد در سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است و با حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز محور‌ها و جاده‌های این استان از جمله جاده اصفهان به بروجن به لردگان فعال شده است که ۲۰۰ کیلومتر جاده ترانزیتی بنادر جنوب را به فلات مرکزی کوتاه می‌کند و نقش مهم اقتصادی دارد.

وی افزود: جاده شهرکرد به شلمزار نیز فعال است و طرح راه‌آهن نیز به عنوان یکی از طرح‌های ضروری چهارمحال و بختیاری اکنون در حال اجرا است.

حیدری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آبی و فاضلاب استان در سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت و با سایر زیرساخت نیز در چهارمحال و بختیاری تلاش‌های مختلفی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت "صدق الوعده" است، تاکید کرد: در جهاد آبرسانی با حضور قرارگاه امام حسن (ع) طرح آبرسانی به ۴۳روستا خانمیرزا آغاز شد که اکنون ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در منطقه سردشت در کنار رودخانه خرسان و آتشگاه لردگان که مردم تشنه هستند، اجرای طرح آبرسانی به ۵۳ روستا عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: دو هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص داده شده است و از پارسال ۲۵ هکتار به زیرساخت گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است.

حیدری با اشاره به توجه دولت به عمران روستاها، گفت: روستا‌ها کانون تولید است و با ایجاد سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌ها، مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در بخش بهداشت، درمان، ایجاد خانه بهداشت و کلینیک‌ها و بیمارستانی در سفر استانی دولت یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری و بوم گردی و در حوزه ورزش نیز ۱۷۰ میلیارد تومان در بخش زیرساختی اختصاص یافته است.

حیدری با اشاره به جایگاه مهم جهادتبیین یادآور شد: کلمه تبیین یاد عمار و یاسر است که این دو شخصیت از پرچمداران جهاد تبیین در صدر اسلام بودند و نقش مهمی در تبیین جایگاه ولایت داشتند.

به گفته وی دشمن از طریق جنگ رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خود، با صد‌ها سایت، بیش صد‌ها شبکه تلویزیونی و رادیو فارسی زبان و میلیون‌ها کانال در فضای مجازی عزم خود را جذم کرده است تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزند و چهره انقلاب اسلامی را مخدوش کند و نمی‌خواهد خبر خوب به مردم مخابره شود.

حیدری با تاکید بر بیان واقعیت‌ها و دستاورد‌های صورت گرفته در کشور، تصریح کرد: دشمن با خبر‌های دورغ می‌خواهد واقعیت‌های جامعه را جعلی جلوه دهد و امید و یاس را از جامعه بگیرد و تلاش می‌کند مردم، طعم شیرین خدمات انقلابی اسلامی را نچشد، اما جهاد تبیین در این شرایط ضروری است و نتیجه جهاد تبیین ایجاد امید است.

وی گفت: مقام معظم رهبری برخی از ویژگی‌های این دولت را بر شمردند که حضور در سفر‌های استانی، گره نزدن مشکلات به خارج کشور، حضور میدانی و مردمی بودن از ویژگی‌ها بازر این دولت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این استان نیز دولت سیزدهم گام‌های مهمی برداشته است که یکی از مهمترین اقدامات تامین آب شرب پایدار برای مردم می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.