سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمندان صنایع دستی از بیمه و تسهیلات برخوردار می‌شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از برنامه ویژه وزارتخانه در زمینه بیمه و تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی خبر داد.

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در دیدار با سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: وزارت میراث‌فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت تسهیلات برای فعالان این حوزه دارد. در همین راستا تعداد بیمه‌شدگان صنایع‌دستی در اردبیل افزایش پیدا می‌کند و اداره کل استان این امکان را دارد که تعداد دیگری از هنرمندان را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.

جلالی تاکید کرد: همچنین اقدامات جدیدی در مورد تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی انجام شده است و از محل تبصره ۱۶ تسهیلاتی بدون نیاز به ضامن برای فعالان این حوزه قابل پرداخت است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل در جذب تسهیلات حوزه صنایع‌دستی جز سه استان برتر کشور است و صنعتگران استان بیشتر از سقف تعیین شده تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

فردین عینی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان اردبیل افزود: با توجه به تاثیرگذاری مستقیم صنایع‌دستی در اشتغالزایی لازم است که توجه ویژه‌ای به امر آموزش صنایع‌دستی در سطح وزارتخانه وجود داشته باشد و بودجه اختصاص یافته برای این حوزه افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: دو شهر ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر‌های ملی صنایع‌دستی در استان اردبیل ثبت شده‌اند و دبیرخانه این شهر‌ها کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند که موجب رونق بیشتر صنایع‌دستی در استان است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.