سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه کامل بازی‌های نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به روزهای پایانی خود نزدیک میشود و حالا چهره ۴ تیم پایانی این جام مشخص شده است.

بیست و دومین جام جهانی فوتبال حالا به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و چهره ۴ تیم مرحله نیمه نهایی جام پس از اتمام مرحله یک چهارم نهایی مشخص شده است.

با مشخص شدن تیم های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، برنامه کامل بازی های این مرحله مشخص و حریف تیم های حاضر در این مرحله شناخته شد.

تیم های ملی کرواسی، آرژانتین، فرانسه و مراکش همه تیم هایی هستند که رقبایشان در نیمه نهایی جام جهانی را شناختند.

بدین ترتیب برنامه برنامه کامل بازی های مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی باید بین دو تیم آرژانتین و کرواسی برگزار شود دو تیمی که در مرحله یک چهارم دیدارهای خود را در ضربات پنالتی با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و از این بابت برتری خاصی نسبت به هم ندارند.

یاران لئو مسی شاید در آخرین جام جهانی این ستاره بزرگ جهان فوتبال پیش از این تیمهای هلند و استرالیا را در مرحله حذفی کنار زدند و یاران لوکا مودریچ در کرواسی نیز که نایب قهرمان جام جهانی محسوب میشوند تا اینجای کار برزیل و ژاپن را در مرحله حذفی و آنهم با حربه معروف کشاندن بازی به ضربات پنالتی مغلوب کرده‌اند و حال باید دید جدال این دو شماره ۱۰ بزرگ و پا به سن گذاشته دنیای فوتبال به کجا خواهد رسید.

دومین دیدار این مرحله اما میان دو تیم مراکش و فرانسه برگزار خواهد شد؛ مراکش شگفتی‌ساز تا اینجای کار دست به کار بزرگی زده و سبب حذف بلژیک در دور گروهی، حذف اسپانیا و پرتغال در دور حذفی و به پایان رسیدن رویای بالا بردن جام جهانی توسط کریس رونالدو شده‌اند.

اما فرانسه مدافع عنوان قهرمانی پرستاره جام در تلاش است تا پس از برزیل دهه ۵۰ و ایتالیای دهه ۳۰ بدل به سومین تیم تاریخ شود که از مقام قهرمانی خود در جام جهانی دفاع می‌کند و در این مسیر پس از صدرنشینی در دور گروهی از سد لهستان و انگلیس گذر کرده و حالا باید به مصاف مهمان ناخوانده این مرحله مراکش برود.

گفتنی است در صورت پیروزی کرواسی و فرانسه فینال ۴ سال پیش تکرار خواهد شد؛ این اتفاق تنها یکبار و در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ افتاده است که آرژانتین با مارادونا دو جام جهانی پی در پی در فینال برابر آلمان غربی صف آرایی کرد که جام ۸۶ برای آلبی سلسته و جام ۹۰ برای مانشافت به ارمغان آمد.

در میان ۴ تیم دور نیمه نهایی دو تیم از اروپا، یک تیم از آمریکای جنوبی و یک تیم از قاره آفریقا حضور دارند و فرانسه و آرژانتین هرکدام ۲ قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲

سه شنبه ۲۲ آذر
بازی ۶۱: تیم های آرژانتین _ کرواسی، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه لوسیل)

چهارشنبه ۲۳ آذر
بازی ۶۲: تیم های فرانسه _ مراکش، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه البیت)

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.