سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت سرای کتابفروش‌های بازار تاریخی اراک

عملیات مرمتی سرای کتابفروشهادر بازار تاریخی اراک به پایان رسید.

حسین محمودی معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت اضطراری سرای کتابفروش‌های بازار تاریخی اراک با صرف مبلغ حدود ۹۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

محمودی افزود: در این عملیات مرمتی در قسمت انتهای سرا، کف بالکن به کلی جمع آوری شده و عملیات مرمت و چیدمان کف دوباره صورت گرفته است و تمامی مراحل با نظارت اداره‌کل اجرایی شد.

او با بیان اینکه روند حفاظت و مرمت به صورت مستمر است و بسته به آسیب وارده انجام می‌شوداضافه کرد: مجموعه تاریخی بازار تاریخی اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است با مشارکت شهرداری و کسبه بازار تاریخی اراک و تامین اعتبار روند مرمت در سال جاری ادامه خواهد داشت.


معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مشارکت شهرداری اراک اقدام به مرمت چندین سرای بازار تاریخی این شهرستان کرده است که از آن جمله می‌توان به سرای نبی زاده و سرای کاشانی اشاره کرد.

او ادامه داد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.


محمودی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سرا‌ها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است. تصریح کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازار‌های ایران محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.