سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ مرجع حل اختلاف کار در سیستان و بلوچستان به دعاوی کارگر و کارفرما رسیدگی می‌کنند

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند.

  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ اله نظر شه بخش در کارگاه آموزشی اعضای مراجع حل اختلاف استان اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل‌های جدیدی که از سوی معاونت روابط کار وزارت متبوع به استان‌ها ابلاغ می‌شود، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی دارند دوره‌های آموزشی را برای جامعه هدف برگزار کند.

وی با بیان اینکه ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند، افزود: از این تعداد ۱۹ هیئت تشخیص و ۶ هیات حل اختلاف هستند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص راه‌اندازی شورا‌های سازش درون کارگاهی در سطح واحد‌های کارگری نیز گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل به منظور تسهیل و تسریع در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی، راه‌اندازی شورا‌های سازش درون کارگاهی است، چراکه قبول هر نوع دادخواست در مراجع حل اختلاف کار، منوط به اعلام عدم سازش از سوی شورای سازش درون کارگاهی خواهد بود.

نماینده موسسه کار و تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: کارگاه آموزشی ویژه اعضای مراجع حل اختلاف استان با همکاری موسسه به مدت ۴۸ ساعت در ۶ روز برگزار شد.

امید آذرنگ بیان کرد: ۴۰ نفر در این کارگاه آموزشی شرکت کردند و در پایان گواهینامه برای این افراد از سوی موسسه کار و تامین اجتماعی صادر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.