دکتر احمد جوانمرد رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت که امروز، بیست و یکم آذر در شیراز برگزار شد، مقوله تعالی و بهبود فرایندها را از اجزای اصلی تعالی سازمانی برشمرد که با اصلاح هر فرایند، بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات در حوزه خدمت رسانی سازمان مرتفع میشود.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان اینکه فرایندهای سازمانی متناسب با نیازهای سازمان و برای ارائه خدمت تنظیم میشود، تصریح کرد: با تلاش در مسیر تسهیل، مشخصتر کردن، اثربخشتر و کارآمدسازی فرایندها، به بهبود در زمینه ارائه خدمت دست مییابیم.
او دانش بنیان کردن فرایندها را گامی در جهتی بهبود روند ارائه خدمت و پیشبرد اهداف دانست و افزود: فرایندها باید به طور مستمر و منظم مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد تا به سمت تعالی پیش برویم و اقدامات را بهبود ببخشیم.
رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، استفاده از فرایند هوشمند و بهره گیری از هوش مصنوعی در فرایند سازی، فرایند نویسی و اجرایی کردن آن را موجب دستیابی به تعالی سازمانی خواند و بر تلاش در این زمینه تاکید کرد.
دکتر جوانمرد با قدردانی از مسئولان دانشگاه علومپزشکی شیراز به پاس برگزاری این جشنواره گفت: با پیش بینیهای انجام شده در وزارت بهداشت و همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور، پس از بررسی اولویتها و فرایندها و مبانی سازمانی، امیدواریم در سال آینده این چنین جشنوارهای با ابعاد گستردهتری در سطح کشور برگزار شود.