سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی مفصل از جنایات رژیم اشغالگر به سازمان ملل تحویل داده شد

تشکیلات خودگردان فلسطین گزارشی از جنایت عمدی رژیم صهیونیستی برای کشتار کودکان فلسطینی و آسیب رساندن به آن‌ها را تحویل نماینده ویژه گوترش داد.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) به ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» که از امروز سفر ویژه خود به فلسطین را آغاز کرده بود، گزارش مفصلی از جنایات اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی‌ها را تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین، این گزارش شامل جنایات سیستماتیک و عمدی رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی است که که شامل کشتن و معلول کردن کودکان، هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها، تعرضات جنسی، آدم ربایی و ممانعت از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های پزشکی است.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان پس از حضور نماینده سازمان ملل در مقر وزارت امور خارجه فلسطین در رام الله، سفر نماینده ویژه سازمان ملل را فرصتی برای افزایش آگاهی بین‌المللی نسبت به جنایات نیرو‌های اشغالگر و شبه نظامیان شهرک نشین علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه کودکان دانست. او اعلام کرد: «نیرو‌های اشغالگر از ابتدای سال تاکنون جان بیش از ۵۲ کودک را گرفته اند. به برخی از سوی ارتش اشغالگر تیراندازی شده، برخی دیگر در نتیجه حملات شهرک نشینان و یا در نتیجه عدم دسترسی به خدمات پزشکی کشته شده اند».

ملکی همچنین به هدف قرار دادن موسسات آموزشی، از جمله هدف قرار دادن کودکان، دانش آموزان، مدارس، دانشگاه‌ها و کادر آموزشی اشاره و تاکید کرد جنایات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه ۱۶۱۲ شورای امنیت در مورد نقض شدید حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه است.

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه، امروز سفر ویژه خود به فلسطین را آغاز کرد و طی آن با خانواده‌های فلسطینی‌ها دیدار خواهد کرد تا از زبان آن‌ها در مورد جنایات نیرو‌های اشغالگر علیه کودکان فلسطینی بشنود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.