سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

آغاز ماجراجویی کودکان با کتاب «خانه‌ی من کجاست؟»

کتاب «خانه‌ی من کجاست؟» به قلم ریحانه جعفری برای گروه سنی بالاتر از ۷ سال از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کتاب «خانه‌ی من کجاست؟» به قلم ریحانه جعفری با تصویرگری پدرام کازرونی برای گروه سنی بالاتر از ۷ سال از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

آغاز ماجرا

داستان کتاب خانه‌ی من کجاست؟  سرگذشت یک دانه سیب است که از درخت به پایین می‌افتد. با حشرات و حیوانات جنگل آشنا می‌شود و به دنبال خانه‌اش می‌گردد. دانه که زمان زیادی را برای پیدا کردن خانه گرم و خوش‌بو تلاش کرده، در پایان می‌تواند خانه‌اش را پیدا و در آن رشد کند.

ریحانه جعفری در این داستان مصور، ماجراجویی دانیسی را به مسائل مهم‌تری مرتبط می‌کند که دانستنش برای گروه سنی نوخوان (بالاتر از ۷ سال) جالب و تفکربرانگیز است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

دانیسی گفت: خب، چرا ایستادی وسط راه؟ برو خانه‌ات آن‌جا بخواب! 
خاله‌حلزون سرش را آورد بیرون و گفت: خانه‌ام؟ خانه‌ام همین‌جاست.  و با شاخکش لاکش را نشان داد.

دانیسی به خاله‌حلزون نگاه کرد. با تعجب گفت: چه خانه سفتی! 
بعد دور خودش چرخید و پرسید: پس خانه‌ی من کو؟ تو می‌دانی خانه‌ی من کجاست؟ 

درباره نویسنده

ریحانه جعفری نویسنده کتاب حاضر متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان، مترجم و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و هم چنین کارشناس روان‌شناسی بالینی است.

جعفری فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۷۲ با قصه‌نویسی برای نشریات کودک و نوجوان آغاز کرد. از او تاکنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب در حوزه داستان برای کودک و نوجوان منتشر شده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.