سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی در دست اقدام است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: برنامه آتی این دانشگاه ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد و تبدیل آن به علوم پزشکی است.

رحیم محمودلو معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در صدد هستیم که مجوز تاسیس ۲ رشته دیگر از جمله فوریت‌های پزشکی و بهداشت عمومی، علاوه بر رشته پرستاری را برای دانشکده پرستاری مهاباد اخذ کنیم و سپس این دانشکده را از پرستاری به علوم پزشکی ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: برای تبدیل کردن دانشکده پرستاری به علوم پزشکی، حداقل باید سه رشته تحصیلی در آن فعال و دانشجو پذیرش شود و پس از پذیرش چندین دوره دانشجو، امکان تبدیل کردن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

محمودلو ابراز امیدواری کرد که با توجه به زیرساخت‌های موجود و احداث ساختمان با فضای آموزشی کافی، در سال ۱۴۰۲ دانشکده پرستاری مهاباد با ایجاد ۲ رشته جدید به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یابد.

دانشکده پرستاری مهاباد که در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است پیشتر مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد، اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

این دانشکده برای نخستین بار سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ با ظرفیت ۲۲ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری دانشجو جذب کرد.

هم اکنون مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.