سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقاط حادثه خیز راه های استان همدان برطرف می شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: با شناسنامه دار شدن نقاط حادثه خیز راه‌های استان تا دو سال آینده این نقاط رفع نقص می‌شوند.

صفرصادقی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز حمل و نقل با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۶ نقاط حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد افزود:  از این تعداد ۵۳ نقطه اصلاح شده است و ۶۳ مورد هم شناسنامه دار هستند که قرار است در دو سال اینده از اعتبارات سفر رئیس جمهور رفع نقص شوند.

او افزود: اعتبارات ملی سازمان راهداری در دوسال گذشته رشد بسیار خوبی داشته به طوری که رشد بیش از ۱۰۰ درصد بوده و در سال ۱۴۰۰ هم نسبت به سال ۹۹ همین رشد بالای ۱۰۰ درصد را داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: با پیگیری های استاندار و فرمانداران در سفر استانی رئیس جمهور به این استان اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری اختصاص داده شد که از این میزان حدود ۳۰۰ میلبارد تومان برای ۶۳ نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده و  بلافاصله بعد از ابلاغ تخصیص و مبادله موافقت نامه برای رفع ۶۳ نقاط حادقه خیز شناسنامه دار اقدام خواهیم کرد.

صادقی راد در خصوص اعتبارات راه‌های روستایی استان همدان هم بیان کرد: اعتباراتی که در این حوزه اختصاص داده شده متأسفانه کفاف نمی دهد تا بتوایم اقدامات لازم و شایسته ای را انجام دهیم.

او  در خصوص منابع قیر یارانه ای هم گفت: نخستین سالی است از کمک خیران و ظرفیت مردم برای رفع مشکل راه‌های روستایی بهره مند شدیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که انجام شده در بحث سامانه های هوشمند است، گفت: رتبه اول را در اجرای طرح سامانه هوشمند در کشور کسب کردیم.

صادقی راد ادامه داد: ارزیابی ها از طرف سازمان راهداری انجام می شود و استان همدان جزو سه استان برتر در کشور است.

او  با بیان اینکه امسال ۱۹ دستگاه ماشین آلات بازسازی شده و تعداد۱۷ دستگاه اسقاط شده است، تصریح کرد: یک دستگاه گریدر، یک دستگاه نمک پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک پاشی خریداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان  با بیان اینکه آمادگی کامل برای زمستان داریم در همه گردنه ها و راهدارخانه ها نمک دپو شده و ماشین آلات در گردنه ها مستقر می شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.ادامه داد: ۳۷۲ دستگاه سبک و سنگین برای زمستان اختصاص داده شده و تعداد ۴۲ دستگاه هم در صورت ضرورت اجاره می کنیم.

به گفته صادقی راد امسال تعمیر راهدارخانه ها و پاسگاه‌های پلیس راه انجام شد همچنین نمازخانه بین راهی را در سوباشی صفر تا صد از سوی همکاران انجام شده است.

او افزود: برای پایانه بار همدان ۴ میلیارد تومان اعتبار تحقق یافته و پیمانکار در این رابطه درحال انجام باز سازی و نوسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: ۴۰ مجتمع خدماتی فعال داریم و۳ مجتمع تا پایان سال بهره برداری می شوند همچنین ۱۷ مجتمع در حال ساخت داریم.

صادقی راد ادامه داد:  شانه سازی، ترانشه برداری، حفاظ میانی، حفاظ میانی در گردنه روستایی گردنه اسد آباد تا پایان هفته کامل می شود همچنین تعریض گردنه اسد آباد ایمن سازی انجام می شود.

او گفت: ۱۲ هزار و ۳۶۸ ناوگان باری در استان همدان فعالیت می‌کنند و امسال ۲۱ کیلومتر روشنایی طولی در جاده های استان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در خصوص ارائه خدمات در اربعین امسال هم افزود: یکی از استان های که بیشترین اعزام اتوبوس ها در پایانه مرزی مهران و استقرار ان ها داشتیه ایم و در این زمینه ۴۰ دستگاه در مهران به مدت ۲۰ روز مستقر بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.