حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: در نشست امروز موارد مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و فوق العاده ویژه معلمان مطرح شد که با جمع بندی صورت گرفته در این نشست تأکید شد که نظام رتبه بندی باید به طور کامل اجرا شود.
وی با تأکید بر ضرورت سرعت بخشی در رتبه بندی معلمان، افزود: همچنین در این نشست تأکید شد که قانون باید برای دانشجویان و نومعلمانی که به تازگی وارد عرصه معلمی شده نیز اجرایی شود. تأخیر یا عدم اجرای آن استنکاف از قانون محسوب میشود.
وی اضافه کرد: برای کارمندان بخش اداری آموزش و پرورش نیز که حدود ۳ هزار نفر از آنها رتبه بندی نشده اند نیز در کنار خدمتگزاران مدارس فوق العاده ویژه در نظر گرفته خواهد شد تا افزایش حقوقی که برای برخی از دستگاهها از طریق فوق العاده ویژه در نظر گرفته شده با افزایش حداکثر ۵۰ درصدی برای نیروهای آموزش و پرورش نیز ارتقا یابد.
دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است
حاجی بابایی، دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: این دانشگاه باید به جایگاه اصلی خود برسد و با گرفتن اساتید و دانشجویان و حمایت از اعتبارات این دانشگاه این دانشگاه باید سطح سند تحول بنیادین قرار گیرد.
کمبود ۳۰۰ هزار معلم در مدارس سراسر کشور
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار کمبود معلم دارد، افزود: این کمبودها از معلم پرورشی بوده تا معلم ورزش و آزمایشگاه؛ اگر می خواهیم یک آموزش و پرورش با نشاط داشته باشیم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ هزار معلم تربیت کرده و راهی کلاسهای درس کنیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده میتواند بهتر تدریس کند.
وی، دیگر دستور کار نشست امروز فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن با کاهش مواجه شده و در این رابطه گفت: آموزش و پرورش باید از تصدی گری در صندوق ذخیره فرهنگیان دست بردارد و این صندوق باید در بورس شرکت کند و سود آن به آن معلمان بازنشسته و سهام داران برسد. این میزان از بروکراسی اداری در صندوق به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.
مسکن باید خصوصی و آموزش و پرورش دولتی باشد
حاجی بابایی، دانش آموزان را سرمایه اصلی کشور خواند و افزود: باید برای آموزش و پرورش هزینه کرد و این نهاد زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرد. متأسفانه در کشور ما مسکن که باید خصوصی باشد، دولتی شده، ولی آموزش و پرورش که باید دولتیترین نهاد باشد، خصوصی شده است و این بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش بوده که تا سالهای سال قابل جبران نیست.