سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بودجه نظامی ژاپن

ژاپن تصمیم گرفته است بودجه نظامی و دفاعی خود را افزایش دهد.

 ژاپن تصمیم گرفته است بودجه نظامی و دفاعی خود را در بحبوحه‌ بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش دهد.

به گزارش شبکه ویون‏، میزان این افزایش به اندازه‌ای است که ژاپن را پس از آمریکا و چین، به سومین کشور جهان از نظر بودجه‌ نظامی و دفاعی تبدیل می‌کند.

یک نماینده ارشد از حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن گفته است کشورش در شرایطی که در معرض تهدید چین و کره شمالی قرار دارد، نیازمند افزایش بودجه‌ نظامی خود است.

«کویچی هاگیودا» این اظهارات را در حین سفر به تایوان بیان کرد. او برای شرکت در نشستی درباره‌ روابط ژاپن و تایوان به آنجا سفر کرده است. تایوان و ژاپن روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، اما روابط نزدیکی دارند و آنچه تهدید‌های نظامی فزاینده‌ چین می‌خوانند، نگرانی‌های مشترکی برای آن‌ها رقم زده است.

هاگیودا گفت: ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم در مسیر صلح قدم گذاشته است و این مسیر را در آینده تغییر نخواهد داد. ژاپن اعلام کرده است برنامه‌ای پنج ساله برای تقویت توانمندی‌های نظامی خود دارد. طبق این برنامه‌ جدید، بودجه‌ سالانه‌ دفاعی ژاپن به بیش از ۸۰.۵۵ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد، که به این ترتیب، ژاپن پس از آمریکا و چین، سومین کشور با بالاترین بودجه‌ نظامی در جهان خواهد بود.

هاگیودا در سفر به تایوان، از افزایش بسیار زیاد بودجه نظامی چین و آزمایش‌های موشکی کره شمالی به عنوان دلایل افزایش بودجه دفاعی ژاپن نام برد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.