سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۱۱۲ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان یزدی

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: مراکز نیکوکاری استان بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کردند.

محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۲۹۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان با محوریت مساجد در حال فعالیت هستند، گفت: ۱۳۴ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی به نیازمندان در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی، بهداشت و درمان، جهیزیه و... در حال ارائه خدمات هستند. 

او با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲ هزار خانوار از کمک‌های مراکز نیکوکاری بهره‌مند شدند، افزود: استفاده از گروه‌های جهادی، بسیج محله و رابطین محلی و شناسایی خیران محله و هم‌افزایی با آنان متناسب با مقتضیات فرهنگی و بومی آن منطقه از جمله برنامه‌های این مراکز در سطح استان یزد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: تقویت و گسترش حضور آگاهانه و مؤثر آحاد جامعه، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، توسعه شبکه‌های مردمی و تعامل با مؤسسات عام‌المنفعه از سازوکار‌های جدی و مؤثر کمیته امداد برای دستیابی به آرمان بلند فقرزدائی و عدالت‌گستری به شمار می‌رود.

شجاعان ادامه داد: استقرار شبکه‌های نیکوکاری مردمی و استفاده از منابع و ظرفیت خیران و تشکل‌های موجود به عنوان ضرورتی بنیادین در مسیر توسعه مشارکت‌ها و هم یاری‌های مردمی، هم مورد توجه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.