سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۷۰ میلیون منبع دیجیتال برای پژوهشگران در کتابخانه آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ آستان قدس رضوی گفت: این سازمان امکان دسترسی به ۱۷۰ میلیون منبع دیجیتال پایان نامه را برای پژوهشگران فراهم ساخته است.

حجت الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از این تعداد ۱۰۰ میلیون پایان نامه و کتاب مرجع، ۱۰ میلیون منبع دیجیتال و بقیه هم منابع اشتراکی با سایر پایگاه‌ها است. پژوهشگران در سراسر جهان برای دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود می‌توانند از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir اقدام کنند.

او افزود: بزرگترین مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی کشور امروز در اختیار کتابخانه رضوی است که بیش از ۱۴ هزار پژوهشگر از ۱۲ کشور در آن عضویت دارند.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ عنوان کتاب در کتابخانه رضوی منتشر شده است که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

حسینی حمایت از پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی را از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان کتابخانه‌های آستان قدس برشمرد و بیان کرد: در این راستا ۸ عنوان پایان‌نامه مرتبط با سازمان مورد حمایت قرار گرفته که نسبت به سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است.

انجام ۱۹۷۰ طرح پژوهشی در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس

احد فرامرز قراملکی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی گفت: در یکسال گذشته یک هزار و ۹۷۰ طرح پژوهشی توسط سازمان علمی و فرهنگی این نهاد انجام شده است و مصمم هستیم با استفاده از ظرفیت‌ها به مسائل روز جامعه وارد شویم.

او یکی از ره‌آورد‌های پژوهشی پارسال این بنیاد را تبدیل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به پژوهشگاه دانست و افزود: به تازگی طی ابلاغی از سوی شورای انقلاب فرهنگی، جایگاه بنیاد ارتقا یافته و به پژوهشگاه رسمی کشور تبدیل شده است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: ۱۱۰ طرح پژوهشی،۳۰۲ محصول مکتوب اعم از کتاب و مقالات،۷۸۷ مورد راهنمایی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، برگزاری ۲۸۹ نشست علمی و آموزشی، ۷۱ دستاورد علمی و پژوهشی غیر مکتوب، ۳۲۰ برنامه توانمندسازی، ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش اخلاق خدمت به زوار در داخل و خارج از آستان قدس رضوی از جمله این اقدامات است.

تلاش برای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت

مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال ۱۰ طرح پژوهشی با مراکز علمی مختلف منجر به امضا و عقد تفاهم نامه شده است و سعی ما این است ارتباط بین دانشگاه با صنعت را پر رنگ‌تر کنیم.

 او افزود: عقد تفاهم نامه با وزارت دفاع، ایجاد سه مرکز تحقیقات کاربردی تبلیغ و تربیت دینی امام رضا (ع)، مرکز تحقیقات و فناوری‌های زیستی سلامت دانشگاه امام رضا (ع) و تحقیقات شهرسازی و معماری و ۲۰ دستاورد و اختراع نوین از دیگر دستاورد‌های پژوهشی یک ساله این دانشگاه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.