سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری مطرح کرد:

فعالیت ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد پیشگیری از اعتیاد در کشور

سرپرست سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد پیشگیری از اعتیاد در سراسر کشور فعال هستند.

فرزین رحیم‌نظری سرپرست سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در کارگروه منطقه‌ای توانمندسازی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه پیشگیری از اعتیاد در مشهد گفت: بر اساس آمار موجود ۴۹ سمن یا سازمان مردمی در خراسان رضوی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تعامل و همکاری هستند که بیش از ۷۰ درصد خدمات ارائه شده به گروه‌های هدف در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد توسط این تشکل‌های مردمی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه از اجرای طرح‌های متنوع در حوزه‌های مختلف توسط سمن‌ها حمایت می‌کنیم، افزود: طرح‌های ارائه شده ابتدا در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان بررسی شده و در صورت تایید کارشناسان تخصصی تامین اعتبار شده و توسط سمن‌ها به اجرا در می‌آیند.

سرپرست سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیران از جمله برنامه‌های در حال انجام است، در حال حاضر در استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، کرمان، یزد و اصفهان مجامع خیران راه‌اندازی شده است.

وجود ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی

سید هادی طباطبایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: وجود چهار هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز عرصه مواد مخدر در کشور یعنی در مبارزه با این بلای خانمانسوز جدی هستیم، ولی سازمان‌های بین‌المللی چنان که باید عمل نکردند.

او افزود: حدود ۱۳۵ هزار نفر معتاد در خراسان رضوی وجود دارد که قریب به ۹ هزار نفر از آن‌ها متجاهر هستند. تاکید همه مسئولان بر جمع آوری معتادان از سطح شهر است. ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان هم از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران در امر پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: دومین مجمع خیران بعد از تهران در مشهد راه‌اندازی شده است.

برپایی کارگروه منطقه‌ای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد پیشگیری از اعتیاد در مشهد

محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در خصوص برپایی کارگروه منطقه‌ای توانمندسازی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: مسئولان شورا‌های هماهنگی سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی همراه با کارشناسان توسعه مشارکت‌های مردمی و تعداد پنج سمن از هر استان در این کارگاه حضور دارند.

او افزود: توانمندسازی دستکم ۵۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اجتماعی کردن فرآیند مدیریت دانش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تخصصی سازی برنامه‌های آموزشی سمن‌ها، افزایش کارایی و اثربخشی در ارائه خدمات و بهبود میزان پاسخگویی از جمله اهداف این کارگاه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.