سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های زوجین نابارور در همدان پرداخت می شود

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان به منظور هزینه درمان نازایی و ناباروری در استان خبر داد.

فریبرز نیاستی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیمه سلامت به منظور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ویژه امسال اقدام به افزایش پوشش‌های بیمه‌ای زوجین نابارور کرده است.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر ۹۰ درصد از هزینه‌های زوجین نابارور استان در بخش دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود گفت: پرداخت ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی این زوجین در بخش خصوصی نیز از سوی بیمه سلامت یک اتفاق بزرگی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: این خدمت جزو خدمات سرپایی است و باید با رقم ۷۰ درصد محاسبه شود، اما بر اساس تصمیمات صورت گرفته و به منظور حمایت مالی بیشتر از زوجین نابارور به طور استثنا پوشش ۹۰ درصدی دارد که اتفاق کم نظیری است.

نیاستی گفت: امسال میزان مراجعات زوجین نابارور در دریافت خدمات درمانی افزایش یافته به طوریکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۴۱۸ زوج نابارور خدمات درمانی دریافت کردند که رقمی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان است.

او گفت: این رقم سال گذشته مبلغی حدود ۳۶ میلیون تومان بود که نشان می‌دهد امسال رشد قابل توجهی در اسناد هزینه و پرداختی زوجین نابارور و افزایش مراجعات داشته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: به منظور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سقف سنی حمایت از زوجین برداشته شد به طوری که قبلا افراد بالای ۴۵ سال نمی‌توانستند از خدمات بهره‌مند شوند، اما امروز اگر پزشک تشخیص به درمان دهد تا بالای ۴۹ سال نیز حمایت می‌شوند و می‌توانند از خدمات بیمه‌ای برای درمان ناباروری و نازایی بهره‌مند شوند.

نیاستی گفت: قبلا خدمات ناباروری در تعهد سازمان‌های بیمه گر نبود، اما در حال حاضر اگر کسی حتی سه بار در طول سال خدمات درمان ناباروری داشته باشد بازهم زیرپوشش بیمه است و هزینه‌های او توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود که حمایتی کم‌نظیر است.

منبع فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.