سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هزار و ۵۵۳ پایگاه امدادونجات در حال آماده باش زمستانی

قائم مقام جمعیت هلال احمر گفت: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر با استقرار در پایگا‌های امدادونجات در صورت بروز حوادث طبیعی جاده‌ای به ویژه ناشی از برودت هوا اقدام به ارائه خدمات امدادی می‌کنند.

حسین عرفانی افزود: طرح زمستانی هلال احمر با هدف امداد رسانی در شرایط خاص جوی، بروز برف و کولاک و یخ بندان در راه‌های اصلی با همکاری نیرو‌های داوطلب این جمعیت همه ساله اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: نیرو‌های داوطلب مستقر در یک هزار و ۵۵۳ پایگاه و مرکز عملیاتی جمعیت هلال احمر، علاوه بر پوشش راه‌های اصلی در محیط‌های شهری نیز در صورت بروز حوادث طبیعی به ویژه ناشی از برودت هوا اقدام به ارائه خدمات امدادی می‌کنند.

قائم مقام جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر مشارکت ۱۳ هزار نیروی فعال در طرح زمستانی هلال احمر، ۲۲ هزار نیروی داوطلب نیز به عنوان پشتیبان آماده به کار هستند و در صورت بروز شرایط اضطراری با دادن فراخوان، از توان این افراد برای مدیریت بحران‌های احتمالی استفاده می‌شود.

عرفانی گفت: سه هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی، آمبولانس و لُجستیک جمعیت هلال احمر هم آماده انجام عملیات امدادی هستند و همچنین ۱۹ فروند بالگرد پوشش هوایی امداد و نجات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: به منظور اسکان اضطراری در راه ماندگان، هماهنگی لازم با مدیریت بحران صورت گرفت تا در صورت نیاز علاوه بر استفاده از پایگاه‌های امدادی هلال احمر از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، سالن‌ها و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برای اسکان اضطراری استفاده شود.

قائم مقام جمعیت هلال احمر گفت: طبق قانون باید به میزان ۱۰ درصد از جمعیت کشور در انبار‌های امدادی ذخیره اقلام اضطراری مورد نیاز وجود داشته باشد که با وجود فاصله با درصد پیش بینی شده، اما با ورود به فصل سرد سال نسبت به شارژ انبار‌های امدادی هلال احمر اقدام‌های لازم صورت گرفته است.

همچنین پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر شب گذشته در بازدید از پایگاه‌های امدادی خبر از تقویت ناوگان خودرویی این جمعیت داد و افزود: خودرو‌های پیش بینی شده که شمارشان حدود ۹۰۰ دستگاه پیش بینی شده تا اردیبهشت سال آینده تحویل استان‌ها می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.