سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده ۱۰ هزار خانوار روستایی از نفت سفید در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: ۱۰ هزار خانوار روستایی فاقد لوله کشی گاز در استان از نفت سفید استفاده می‌کنند.

حجت مدنی گفت: خانوارهای روستایی فاقد گاز لوله کشی شده، در سامانه درخواست فرآورده نفتی نام نویسی می‌کنند و به شماره کارتی که برای آنها صادر شده در هر مرحله برای خانوارهای کم جمعیت ۳۰۰ لیتر و برای خانوارهای پرجمعیت ماهانه ۴۰۰ لیتر نفت سفید داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل می گوید: در ماههای آبان و آذرماه سهمیه خانوارهای یک تا چهار نفره ۸۰۰ لیتر و از خانوارهای پنج نفر به بالا یک هزار لیتر اعلام شد و خانوارها تا آخر آذرماه فرصت دارند با استفاده از کارت‌هایی که شارژ شده به شعبات روستایی مراجعه کرده و سهمیه خود را با قیمت هر لیتر یکهزار و ۵۰۰ ریال دریافت کنند.

به گفته او، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان از مناطق سردسیر کشور است و در سایه یکسال خدمت دولت مردمی، به ۷۶ روستای این استان گازرسانی شده است و انتقال گاز به روستاهای فاقد گاز، در دستور کار مسئولان و شرکت گاز استان اردبیل قرار دارد.

مدنی با بیان اینکه به علت افت فشار گاز در فصول سرد سال نیروگاه‌ها، کارخانه سیمان و کارخانه قند مغان از سوخت گازوئیل و نفت کوره استفاده می‌کنند، از ذخیره سازی سوخت مورد نیاز این واحدها خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: سوخت ارائه شده به وسایل نقلیه بر اساس میزان پیمایش است و یک سری از کامیون‌ها و ناوگان باری که مصرف گازوئیل دارند و بر اساس بارنامه ای که رانندگان دریافت می‌کنند هر ۱۵ روز اداره کل راهداری و پایانه‌ها میزان پیمایش آنها را به شرکت پالایش و پخش اعلام می‌کند و سهمیه گازوئیل این رانندگان واریز می‌شود.

مدنی می گوید: در بخش درون شهری نیز باید اعضای سازمان حمل و نقل شهرداری پروانه دریافت کنند و بر اساس کد ارائه شده بر اساس مسافت، باربرگ دریافت می‌کنند و از طریق سامانه هوشمند، گازوئیل مصرفی آنها به قیمت سه هزار ریال در هر ۱۵ روز واریز می‌شود و برای رانندگان ترانزیت هم ۹ جایگاه پیش بینی شده و سوخت گازوئیل ۶ هزار ریالی دریافت می‌کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.