سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه پژوهشگاه علمی آموزش و پرورش در کشور

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت:قصد داریم پژوهشگاه علمی آموزش و پرورش را توسعه دهیم تا افراد برای تحقیقات خود به این مکان مراجعه کنند.

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش  گفت: امروز به مناسبت هفته پژوهش به صورت نمادی از پژوهشگران تحلیل می‌شود و  گزارش کار یک سال گذشته را توضیح می دهیم.
وی افزود: پژوهش در دین اسلام بالاترین مقام را دارد. 
محبی بیان کرد: ایران از حیث منابع و تولید ناخالص در جایگاه پژوهش جهانی کمترین سهم را دارد و از لحاظ اقتصادی سیر نزولی داریم.
او گفت: سهم پژوهش در ایران کمتر از ۱درصد است، اما در زمینه تولید و خروجی در مقایسه با کشور‌های دیگر بسیار بالا هستیم.
محبی تصریح کرد:ما قصد داریم امتیاز پژوهشگاه انسانی را افزایش دهیم همچنین قصد داریم پژوهشگاه علمی آموزش و پرورش را توسعه دهیم تا افراد برای تحقیقات خود به این مکان مراجعه کنند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: انواع پژوهش و تحقیقات را در پژوهشگاه استفاده کرده‌ایم.برای اکثر رشته‌ها دکترا داریم، اما برای سیاستگذاری تعلیم و تربیت مقطع دکترا نداریم.
 وی  از وزیر آموزش و پرورش خواست تا پژوهشگاه آموزش و پرورش ارتقا یابد.
رئیس پژوهش آموزش و پرورش گفت :باید معلم‌ها را استثنا و از دکترمعلم‌ها بیشتر استفاده کنیم.او  همچنین خواستار این شد که سرانه بودجه پژوهشگاه را افزایش دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
جناب وزیر اگه به معلمان و پژوهشگران واقعی هم اجازه ومیدان داده شود کاملا حرف شما درسته اما حیف که تحقیق و پژوهش هم انحصاری شده وفقط یه عده خاص تمام پژوهش هارا در اختیار وچنته دارند ؟!؟!؟!؟!؟!؟!البته اگر همون ها هم بی طرف و منصفانه منتشر شود بازم جای شکرش باقیست ؟!؟!؟!؟!!