سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در منطقه سیستان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع اعتباری جهادکشاورزی، سپاه، بنیاد برکت و کمیته امداد به متقاضیان در منطقه سیستان پرداخت شده است.

  سید محمدرضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه غدیر که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شده اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص منطقه سیستان و عدم آورد رودخانه هیرمند و تدوام خشکسالی، به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای بهره‌برداران، ۲۲ برنامه در مجموعه بخش کشاورزی در زیربخش‌های، تولیدات گیاهی و دامی، آب و خاک، ترویج، صنایع کشاورزی، دامپزشکی و شیلات با افق ایجاد اشتغالزایی برای هشت هزار و ۱۳ نفر به تصویب قرارگاه غدیر رسیده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای احداث گلخانه‌های خانگی، خانه باغ، کشت و توسعه گیاهان دارویی، تولید علوفه، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، دام سبک و سنگین، شتر و زنبور عسل،احیای چاهک‌های کشاورزی، کارگاه‌های فرآوری خانگی گیاهان دارویی و بسته بندی محصولات کشاورزی، پرورش متراکم ماهیان گرم آبی و سردآبی و احداث استخر،صندوق خرد زنان روستایی، گلخانه‌های کوچک روستایی و مکانیزاسیون پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای سه هزار و ۶۳۶ طرح مجوز صادر و براساس میزان طرح‌های اجرای شده برای ۲ هزار و ۸۱۴ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: توسعه بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی، برای تحقق توسعه پایدار امری حیاتی است و بخش کشاورزی به واسطه تاثیرگذاری گسترده بر اقتصاد در صورت فراهم بودن شرایط لازم به تنهایی می‌تواند نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد. ‌

حسینی تصریح کرد: زمینه‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بسیار گسترده و متنوع است، وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گوناگون در بخش‌های مختلف این استان را به رنگین کمانی از استعدادهای خدادادی تبدیل کرده به طوریکه تنها با سرمایه گذاری در یک بخش مهم آن می‌توان تنگناها و محدودیت‌های توسعه استان در بخش‌های مختلف را با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری اصولی کمتر و کم اثرتر کرد.

وی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است و گسترش شیوه‌های کشاورزی پایدار موثرترین روش در پیشبرد اهداف توسعه این بخش است و سرمایه‌گذاری‌های کلان و حمایت از چارچوب نهادینه‌ای، ایجاد تعهدات تجاری و بکارگیری فناوری و روش‌های با دوام در بخش کشاورزی لازمه افزایش بهره‌وری با حفظ تنوع زیستی در مزارع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.