سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۳ نفر از نابینایان و کم بینایان کرمانشاه عضو کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۱۵۳ نفر از نابینایان و کم بینایان کرمانشاه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت : برای این تعداد اعضا، هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب چاپی بریل و ۹ هزار و ۹۰۰ جلد کتاب گویا وجود دارد.

معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه تعداد ۲ بخش نابینایان در کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص) و کتابخانه علامه طباطبایی ویژه بزرگسالان و کودکان و نوجوانان داریم که در این ۲ بخش تعداد ۱۶۰ نفر روشندل عضو هستند.

وی یادآوری کرد که اعضای روشندل می‌توانند برای استفاده از این منابع بهره مند شوند.

حسنی‌خونسار اضافه کرد: معلولیت محدودیت نیست و بعضی از روشندلان عزیز توانایی خارق العاده ای  دارند که در اشخاص بینا دیده نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به وضعیت کتابخانه‌ها استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۹۰ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ باب کتابخانه روستایی، ۶۴ باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه سیار روستایی است که به روستا‌های اطراف شهرستان‌های هرسین، جوانرود و قصرشیرین خدمات رسانی می‌کنند و هرکدام بین پنج تا ۲۵ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

حسنی‌خوانسار با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان است؛ افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان وجود دارد.

وی از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه در یکسال گذشته خبر داد و گفت: یک باب در روستای فش شهرستان کنگاور با کمک خیرین اهدای زمین کتابخانه و ۲ بخش ویژه کتابخانه برای ناشنوایان و بخش نسخ خطی چاپی و سنگی در استان به بهره برداری رسیده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.