سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزاد شدن واردات شمش، گره از مشکلات صنعت طلا و نقره سازی مشهد باز کرد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا گفت: آزاد شدن واردات شمش طلا و نقره گره از مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه و کسادی کار طلاسازان و نقره سازان این شهر باز کرد.

یوسف تقی زادگان گفت: پیش از ابلاغ مصوبه هیات وزیران، شمش های طلا به صورت غیرقانونی از کشور خارج می شد و سرمایه داران به هر نحو طلاها را از کشور خارج می کردند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که کمبود شمش طلا وجود داشت، طلاسازان مجبور می شدند مصنوعات متفرقه طلا را آب کرده و دوباره آنها را بسازند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: در این شرایط کمبود شمش نقره نیز به شدت محسوس بود به طوری که مصنوعات نقره به صورت قاچاق وارد کشور می شد که برخی از آنها را ماموران توقیف می کردند و برخی دیگر به بازار وارد می شد.

تقی زادگان افزود: کمبود شمش طلا و نقره باعث شده بود که مصنوعات طلا و نقره در بازار قیمت کاذبی پیدا کند و این افزایش قیمت روی نرخ سایر کالاها نیز که متاثر از بازار طلا هستند تاثیر بگذارد اما با ابلاغ دستورالعمل مزبور از سوی هیات وزیران که به صورت آزمایشی به مدت یک سال اجرا می شود هم به سرمایه کشور اضافه می شود و هم از ایجاد کمبود مواد اولیه مصنوعات طلا و نقره و قیمتهای کاذب برای آنها جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: پیش از این به دلیل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه و صدور برخی دستورالعملها برای کارگاه های طلاسازی و نقره سازی، ۳۲۰ کارگاه طلاسازی در مشهد به ۵۱ کارگاه کاهش یافت و کارگاه های نقره سازی هم به همان نسبت متضرر شدند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: با توجه به افزایش زیاد هزینه های تمام شده مصنوعات نقره نیز قاچاق آن در کشور زیاد شده بود که خوشبختانه این موضوع کمرنگ شده و کالاهای قاچاق گردآوری شده است.

تقی زادگان افزود: با ابلاغ دستورالعمل مزبور عیار طلا و نقره به سمت استاندارد شدن واقعی پیش خواهد رفت و در کنار آن هم اگر ارز به همان نسبت برای بخش طلا و نقره تامین شود قیمتها خواهد شکست.

وی ادامه داد: ۲ هزار کارگاه نقره سازی در مشهد فعال است که با تامین شدن مواد اولیه آن فعالیتشان رونق گرفته و دیگری مشکلی برای تولید ندارد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف حمایت از سرمایه گذاران خارجی با مصوبه هیات وزیران واردت فلزات گرانبها از جمله طلا، نقره و پلاتین بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک آزاد شده است.

محمدعلی امیرفخریان افزود: بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذار خارجی مصوب سال ۱۳۸۱ ورود فلزات گرانبها ( طلا ، نقره و پلاتین ) به هر میزان به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از سرمایه های خارجی قابل ورود به کشور توسط سرمایه گذاران خارجی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ظرفیت زیادی در تولید و صادرات مصنوعات حاصل از فلزات و سنگ های گرانبهاست و تسهیل در واردات این کالا، تقویت اشتغال و افزایش صادرات استان را در پی خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.