سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تداخل تمام پلاک زمین‌های بهار و کبودراهنگ تا پایان امسال

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تمامی پلاک‌های دارای تداخل تا پایان امسال رفع تداخل می‌شوند.

 فتح الله توسلی در نشست هم اندیشی و بررسی مسائل اراضی شهرستان های بهار و کبودراهنگ که با حضور رئیس سازمان اراضی کشور در شهرستان بهار برگزار شد، از تهیه و تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم علاوه بر این در حاشیه این طرح‌ها، قوانینی در حال اصلاح است که به این بخش کمک می‌کند.

او گفت: تلاش ما در مجلس این است که بتوانیم هم خلاهای قانونی را پر کنیم و به همین منظور طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی تهیه شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود : با وجود وضعیت آب، خشکسالی و در کنار آن‌ها خرد شدن زمین ها و تغییرات کاربری، راه حل‌های جدیدی باید اندیشید تا بتوان با شرایط جدید روبه‌رو شد.

توسلی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به صرف سودآوری برای بهره‌بردار سرمایه‌های طبیعی کشور را هدر داد، گفت: اجبار کشاورزان به نظارت کارشناسان کشاورزی باید صورت گیرد تا کشت بعضی از محصولات با نیاز آبی بالا هر چند هم که سود آور باشند متوقف و یا با برنامه‌ریزی کشت شود و از کشت‌های جدید و متناسب با وضعیت آبی و خاکی کشور استفاده شود.

او در ادامه با اشاره به نتایج نشست این هم اندیشی گفت: در شهرستان های بهار و کبودراهنگ تمامی پلاک های دارای تداخل تا پایان سال  رفع تداخل می شود و همه اعتبارات آن را سازمان امور اراضی نیز پرداخت خواهد کرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: مقرر شد در کمیسیون رفع تداخل ماده ۵۴ اگر اختلافی بین زارعان و منابع طبیعی وجود دارد رفع شود و اسناد به کشاورزان عزیز برگردد.

فتح الله توسلی با بیان اینکه تأکید شد نحوه چگونگی صدور سند در صالح آباد طی دو هفته پیگیری شود گفت:در حوزه حفظ کاربری مقرر شد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در دوشهرستان برای عملیات شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز پرداخت شود.

او افزود :مقرر شد صدور اسناد زمین های کشاورزی توسط سازمان ثبت تا پایان سال به سرعت پیش رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.