سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران خبر داد:

امضاى تفاهم نامه براى ساخت ٣٠٠ هزار واحد مسکونى/ از رکود مسکن خارج شدیم

صارمى گفت:تفاهم نامه بیش از ٣٠٠ هزار واحد مسکونی را امضا کردیم و قطعا به نتیجه خواهد رسید.

حمیدرضا صارمى معاون معمارى و شهرسازى شهردارى تهران در آیین آغاز ساخت ١١ هزار واحد مسکونى در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاجرت به شهر تهران در سال زیر ٤٠ هزار نفر است، بر اساس نرخ تخریب استهلاک و تعداد خانوار‌های جدید، هرساله ١٥٠ هزار مسکونی جدید کلید می‌خورد.


وی ادامه داد: از سال ٩٣ به بعد تولید مسکن کم شده به گونه‌ای که در سال ٩٨،٩٩،١٤٠٠ فقط ٦٠ هزار واحد تولید شده است اخرین امار نشان می‌دهد که زیر ٥٠ هزار واحد هم بوده است.

معاون شهردار تهران بیان کرد: یک واحد مسکونی در سال ٩٧ در خیابان کارگر مترى ٦ با ٧ میلیون بود، اما در حال حاضر به مترى ٩٠ میلیون رسیده است، بار‌ها مبحث مسکن را به صورت تخصصی از زوایای مختلف بررسی کردیم و قرار شد قرارگاه جهادی مسکن تشکیل شود و از سر ضرورت به بخش مسکن ورود پیدا کردیم.

صارمی یادآور شد: از رکود مسکن بیرون آمده ایم، امار صدىر پروانه ما بسبار تفاوت داشته است، براى این موضوع هم افزایى بسیار اهمیت داشت و به بخش خصوصی هم توجه باید مى کردیم همچنین چالش‌هایی هم وجود داشت در سال ٩٨،٩٩ عوارض ٣٠٠ درصد افزایش پیدا کرده بود و بخشی از سازندگان را تحت تاثیر قرار داده بود.

وى گفت: تفاهم نامه بیش از ٣٠٠ هزار واحد مسکونی را امضا کردیم و قطعا به نتیجه خواهد رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در حساب شهرداری تهران قرار گرفت و در نفر آباد خرج خواهد شد.

صارمی با بیان اینکه ۲ هزار مسکن در شهرری ساخته می‌شود گفت: به طور قطع در بستر این ساخت و ساز‌ها شهر ری در سال آینده چهره‌ای جدید پیدا خواهد کرد.

در ادامه برنامه شهردار منطقه ١٠ بيان كرد:  احداث و ساخت ۱۱۷۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۰ آغاز شده است.

وى بيان كرد:۵۸ درصد بافت منطقه ۱۰ بافت فرسوده و ناکارامد شهری بوده و نیازمند نوسازی است و در این راستا، مدیریت شهری پروژه‌هایويژه‌ای را برای نوسازی این بافت در نظر دارد.

وى تاكيد كرد:۳۰ پروژه شهرسازی و ساخت مسکن برای نوسازی بافت منطقه در مرحله اخذ مجوز هستند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.