سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۱۴۷ مورد کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۴۷ مورد عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی، در این دانشگاه انجام شده است.

دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی اعضای هیات علمی وانجام ۱۴۷ مورد کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی پزشکان متخصص گروه گوش و حلق و بینی و مرکز کاشت حلزون این دانشگاه، خراسان رضوی در زمینه کاشت حلزون پیشرو بوده است و جزو سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه تشخیص ناشنوایی با پروتز، یک دوره طلایی دارد، افزود: تشخیص تا قبل از سن شش ماهگی، بهترین زمان برای درمان مشکلات شنوایی است و تا دو سالگی مداخله درمانی باید صورت بگیرد.

دکتر بدیعی با اشاره به اینکه هر پروتز بین هشت الی ۱۰ هزار دلار برای دولت هزینه دارد، بیان کرد: پیاده‌سازی دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت مبنی بر تسهیل و تسریع در کاشت حلزون شنوایی کودکان، از جمله برنامه‌های معاونت درمان این دانشگاه است که بیماران به صورت رایگان در بخش دولتی از آن بهره مند می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال، هدف اصلی و کاشت در این کودکان در اولویت برنامه‌های دانشگاه در سال جاری است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ بیمار مبتلا به ناشنوایی در لیست انتظار انجام عمل کاشت پروتز قرار دارند، تصریح کرد: تا پایان سال در صورت تامین پروتز برای همه افرادی که در لیست انتظار هستند، مداخله درمانی صورت پذیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.