سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنها اثر ثبت ملی بهشت وحدت زرند مرمت می شود

فرماندار زرند گفت: تلاش می‌کنیم تا پروژه مرمت قلعه تاریخی منطقه بهشت وحدت را آغاز کنیم و در اعتبارات سال آینده، این پروژه لحاظ خواهد شد.

سیدرضا حسینی نژاد به همراه دیگر مسئولان شهرستان زرند از قلعه تاریخی منطقه بهشت وحدت، تنها اثر تاریخی ثبت ملی در منطقه بهشت وحدت در شهرستان زرند بازدید کرد.

فرماندار زرند در این بازدید با اشاره به اهمیت آثار تاریخی و ضرورت حفظ و نگهداری این آثار گفت: تلاش می‌کنیم تا پروژه مرمت قلعه تاریخی منطقه بهشت وحدت را آغاز کنیم و قطعا در اعتبارات سال آینده، این پروژه لحاظ خواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه به دلیل محدود بودن اعتبارات، تاکنون به میراث فرهنگی نگاه شایسته‌ای نشده است؛ اما در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای برای مرمت آثار تاریخی شهرستان خواهیم کرد.  

حسینی نژاد تصریح کرد: باید زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران به منظور مرمت و استفاده  بهینه از جاذبه ها‌ی تاریخی فراهم شود و قطعا ما نیز از این افراد حمایت خواهیم کرد.

محمد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی زرند نیز در این بازدید گفت:  طی سال‌های گذشته به جز قلعه دیوو در شعبجره، اعتبار لازم برای مرمت آثار تاریخی دیگر تخصیص نیافت.

او افزود: با نظر مناسب فرماندار، در اعتبارات امسال، بودجه خوبی به حوزه‌های میراث فرهنگی در نظر گرفته شده؛ اما هنوز تخصیص لازم برای شروع عملیات ابلاغ نشده است و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که فرمانداری شهرستان به حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی  دارند، بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.