سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ هزار شیشه آنتی بیوتیک در داروخانه‌های لرستان توزیع شد

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲۰۰ هزار شیشه آنتی بیوتیک در داروخانه‌های لرستان توزیع شده است.

فرهاد مومنی مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان داشت: با سرد شدن هوا و شیوع بیماری آنفلوانزا، میزان مراجعات به مراکز درمانی دوبرابر شد تا جایی که حجم مراجعات در برخی از درمانگاه و بیمارستان‌ها تا پنج برابر افزایش یافته است، ولی برخی از بیماران به محض مشاهده چند علامت از آنفلوانزا سعی دارند تا به صورت خودسرانه داروخانه مصرف کنند.

او افزود: در ۷۰ درصد موارد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست و با استراحت و مصرف مایعات و دارو‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌شود، بیماری کنترل می‌شود و لازم است بیماران به این مهم توجه داشته باشند که آنتی بیوتیک را بدون تجویز پزشک مصرف نکنند.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر از نظر تامین دارو و آنتی بیوتیک مشکلی در استان وجود ندارد و طی چند ماه اخیر بیش از ۲۰۰ هزار شیشه آنتی بیوتیک در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

مومنی با اشاره به طرح دارویار بیان کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون دو هزار بازرسی از داروخانه‌های استان انجام شده و ۱۲ داروخانه که دچار تخلف شده بودند به کمیسیون‌های قانونی ارجاع داده شدند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.