سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از پژوهشگران برگزیده جشنواره هفته پژوهش و فناوری در گیلان

در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان از ۲۳ پژوهشگر و فن آور برتر استان تجلیل شد.

استاندار امروز در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان گفت: تسهیلات پژوهشی به پژوهشگران با اولویت طرح‌های دانش بنیان بدون هیچ محدودیتی در دستور کار دولت است و با مدیران متخلف استان برخورد خواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به شعار سال با عنوان  تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: با توجه به اهمیت این مساله ، امسال صد میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان دهکده در حال تاسیس دانش بنیان استان اختصاص دادیم.

وی دادن تسهیلات به طرح‌های پژوهشی و دانش بنیان را مهم دانست و افزود: برنامه راهبردی دولت سیزدهم مساله محور و پژوهش مدار است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه ۳۵۰ عرصه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در استان شناسایی شده، گفت : ۱۹۹ مجوز بی نام نیز صادر شده و این فرصت مناسبی برای حمایت از طرح‌های پژوهشی و دانش بنبان است.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر جمله ما می‌توانیم افزود: حضور نخبگان در راس امور و بهره گیری از مدیران نخبه در جامعه می‌تواند راه را برای پژوهش و نوآوری هموار کند و با تولید علم در مسیر تجاری سازی و ایجاد ثروت گام بلندی برداشت. 

دکتر فرید نجفی رییس دانشگاه گیلان و دبیر جشنواره هفته پژوهش و فن آوری گیلان ملاک انتخاب برگزیدگان را معیار‌ها و شاخص‌های ۴ کارگروه تخصصی جشنواره در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، فرهنگ و هنر و شرکت‌های فناوری عنوان کرد. 

همچنین در این نشست ۴ نفر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان گزارشی از عملکرد این کارگروه ارائه و تعدادی از برگزیدگان این جشنواره هم ضمن تشریح فعالیت هایشان، مشکلات حوزه خود را بیان کردند.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.