سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل وثایق بانکی در اولویت وزارت صمت

وزیر صمت گفت: یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی وثایق است که رفع آن یکی از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۲ است.

سیدرضا فاطمی امین در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: سودآوری شدید در نقطه‌ای عدم تعادل بوجود می‌آورد؛ لذا دولت به حوزه قیمت گذاری فولاد ورود و آن را متعادل کرده است.

او با اشاره به مشکل قطع برق و گاز برخی واحد‌های تولیدی بیان داشت: سرمایه گذاری‌های در این حوزه‌ها آغاز شده، اما به سرانجام نرسیده است.

وزیر صمت گفت: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح‌ها به پایان نرسید و در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد؛ لذا بجز مدیریت مصرف کاری نمی‌توانیم بکنیم.

او افزود: تابستان امسال در دوره کسری برق، میزان ۲۰ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل برق به صنعت داده شد.

فاطمی امین تصریح کرد: همکاری خوبی در بین وزارت صمت و نفت در حوزه تامین گاز وجود دارد؛ لذا تخصیص گاز باید به گونه‌ای باشد که تولید با مصرف برابر باشد و با اجرای طرح‌های جدید و اقدامات و سرمایه گذاری اخیر این مشکل رفع می‌شود.

او با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت صنایع کوچک در کشور گفت: یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی وثایق است که رفع آن یکی از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۲ است و در این زمینه می‌توانیم بخشی مشکلات را حل و فصل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی، بانک و مالیات با فاصله معنا داری از مهمترین مشکلات تولید کشور هستند، عنوان کرد: مشکل بانکی واحد‌های تولیدی را با همکاری بانک مرکزی در روش‌های نرم افزاری و تامین مالی پیش می‌بریم.

او با بیان اینکه یک مصوبه برای رفع مشکل تامین اجتماعی در حال اجرا است، گفت: پیشنهاد تفکیک حقوق دولتی معادن بزرگ و کوچک ایده‌ای قابل تامل است که روی آن وقت می‌گذاریم.

فاطمی امین افزود: از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و حمایت ما از برخی جا‌ها نباید به تولیدات دیگر ضربه بزند و حمایت از تولید را شبکه‌ای می‌بینم نه نقطه‌ای، لذا ماشین آلاتی که ظرفیت ساخت داخل ندارند را اجازه واردات می‌دهیم و آن‌هایی که ساخت داخل دارند را ۵۰ درصد اجازه واردات می‌دهیم.

او تصریح کرد: طی ۷ ماهه ابتدای امسال معادل کل پارسال تخصیص واردات ماشین آلات معدنی داده شده درحالی که ماشین آلات معدنی ۱۰۰ درصد رشد تولید داشتند.

وزیر صمت افزود: برگشت ارز حاصل از صادرات یکی از قوانین مجلس شورای اسلامی است که امسال ابلاغ شد و طی توافقاتی با بانک مرکزی در کاهش سه درصدی آن توافق کردیم؛ زیرا به هزینه‌های بازاریابی و سرمایه گذاری توجه داشتیم.

او تصریح کرد: تراز تجاری استان کرمان در مجموع مثبت شده و صادرات کشور از مواد خام در حال تبدیل به فناوری بالاتر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکل ذوب آهن اصفهان در سودآوری و خرید زغال‌سنگ کرمان با قیمت پایین گفت: سود‌های شرکت‌های فولادی کشور کم نشده بلکه متعادل شده است.

او بیان داشت: مخاطرات صنعت زغال سنگ در بخش ایمنی و سختی کار نیز در نشستی جداگانه بررسی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.