سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد

ایجاد ایستگاه تولید نهال گونه‌های بیابانی در دو شهرستان مهران و دهلران

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: تعیین دو جایگاه در مهران و دهلران به عنوان ایستگاه تولید نهال گونه‌های بیابانی امسال در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی ایلام در دیدار با مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: استان ایلام با دارا بودن مرز مشترک ۴۲۵ کیلومتر با کشور عراق و به لحاظ شرایط شکننده اقلیمی دارای اکوسیستم بیابانی، بیش از ۴۲۰ هکتار است.

وی افزود: استان ایلام حلقه ارتباطی و مرکز ثقل مدیریت زائرین عتبات عالیات دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق است و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد زائرین از استان ایلام تردد می‌کنند لذا شایسته است مسیر‌های تردد زائرین امام حسین فضای سبز و نهالکاری گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: باتوجه به اینکه شهرستان‌های مهران و دهلران بیشترین سطوح بیابان‌های استان ایلام را در بر می‌گیرند لذا طراحی و برنامه ریزی محدوده عرصه‌های بیابانی برای جلوگیری از بیابان زایی، جلوگیری از ورود ریزگرد‌ها و مهار عوامل تخریب عرصه‌ها امری اجتناب ناپذیر است.

پیرزادیان ادامه داد: انتظار می‌رود بعنوان یک مطالبه جدی و زیست محیطی جامعه استانی در تأمین و تخصیص اعتبار برای کاهش بحران‌های زیست محیطی و مهار کانون‌های بحران دفتر امور بیابان استان ایلام را بطور ویژه در نظر بگیرد تا با نشر یک مساعی دفتر ستادی و اداره کل اقدامات شایسته تری در بخش مقابله با بیابان زایی انجام دهد.

وی اضافه کرد: تعیین دو جایگاه در شهرستان‌های مهران و دهلران به عنوان ایستگاه تولید نهال گونه‌های بیابانی در سالجاری در دستور کار قرار گرفته که طرح تفصیلی اجرای آن تهیه و به تصویب کمیته فنی استان رسیده و پس از تأمین اعتبار اقدامات اجرایی برای تأمین و تجهیز زیرساخت‌های نهالستان انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خاطرنشان ساخت: اصلاح و بازنگری نقشه محدوده اکوسیستم بیابان استان در نقشه پوشش گیاهی کشور از ضروریات و تأکیدات اداره کل می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.