سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از آسفالت با قیر اصلاح شده پلیمری برای نخستین بار در اصفهان

مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی استان اصفهان گفت: برای نخستین بار عملیات روکش آسفالت با قیر اصلاح شده پلیمری در محور کنار گذر نایین در محور شریانی کاشان- اردکان اجرا شد.

احمد صفری گفت: با توجه به ضرورت نیاز به استفاده از روش‌های نو در صنعت روسازی و لزوم بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی آسفالت راه‌های شریانی کشور، این موضوع در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان قرار گرفت.

او یکی از مؤثرترین شیوه‌های بهبود خواص عملکردی آسفالتی را استفاده از فناوری قیر اصلاح شده با افزودنی پلیمری در تولید آسفالت دانست و گفت: این روش برای اولین بار به طور گسترده در روکش آسفالت کنارگذر نایین در محور شریانی کاشان- اردکان در استان اصفهان در دست اجراست.

مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از مهمترین خواص ایجاد شده در روسازی توسط قیر‌های پلیمری می‌توان به خاصیت چسبندگی بیشتر، بهبود عملکرد در هر دو محدوده دمای بالا و پایین، مقاومت بهتر در مقابل تغییر شکل‌های دمای بالا، کاهش حساسیت دمایی، بهبود در استحکام کششی و افزایش مدول سختی اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: این عملیات از ابتدای پل شهر بافران آغاز شد و تا پل شهر نایین به طول پنج کیلومتر ادامه خواهد یافت.

صفری بیان کرد: این عملیات شامل تراش آسفالت، لکه گیری و اجرای روکش آسفالت اصلاح شده با قیر پلیمری با SBS است و از خواص این نوع مواد افزودنی در آسفالت می‌توان به بهبود چسبندگی بین قیر و مصالح سنگدانه‌ای، افزایش انعطاف پذیری سطح آسفالت در دما‌های پائین، افزایش مقاومت سطح آسفالت در مقابل حرکت و تغییر شکل در دما‌های بالا، بهبود در استحکام کششی و افزایش مدول سختی در دما‌های بالا اشاره کرد.

او از دیگر مزایای استفاده از قیر‌های اصلاح شده پلیمری و لاستیکی را در بهسازی راه ها، افزایش عمر آسفالت با حداقل هزینه معمول عنوان کرد و گفت: تامین آسایش برای رانندگان و صرفه جویی در مصرف قیر و مصالح سنگی با توجه به کاهش ضخامت لایه‌های روسازی و کاهش مصرف انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی از دیگر مزایای این روش است.

در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، بیش از ۲ هزار کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان با داشتن ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ناظر به موقعیت ویژه جغرافیایی‌اش، بعنوان چهارراه ترانزیتی کشور، رُتبه نخست حمل بار و رتُبه سوم حمل مسافر را در ایران داراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.