سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی:

مصرف گاز خراسان رضوی از میزان تولید داخل بیشتر است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به‌طور میانگین روزانه ۵۹ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش شدید دما، مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی استان به‌شدت افزایش یافت.

او با بیان اینکه در نیمه اول آذرماه امسال رقمی بالغ بر ۷۵۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر است، افزود: ۷۵ درصد این آمار معادل ۵۵۷ میلیون مترمکعب تحویل بخش خانگی و عمومی شده که در مقایسه با شاخص‌های استاندار سرانه مصرف رقم بسیار زیادی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: اکنون میزان مصرف گاز بخش خانگی و عمومی استان از مجموع گاز تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس و منابع ذخیره‌سازی بیشتر است و ناچار به تأمین بخشی از گاز مورد نیاز استان از شبکه سراسری گاز جنوب کشور هستیم.

افتخاری بیان کرد: از مشترکان محترم تقاضا می‌کنیم با استفاده از راهکار‌های ساده مانند استفاده از پوشش مناسب زمستانی در منزل، خاموش‌کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و فضا‌های بی‌استفاده، بستن کانال‌های کولر و نصب پرده ضخیم روی پنجره به پایداری جریان گاز در نقاط دورافتاده کمک کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بخشنامه مدیریت مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی اشاره کرد و تصریح کرد: پایش مصرف گاز ادارات، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استان با هدف همکاری و هماهنگی برای آموزش و اجرای مطلوب کنترل و نظارت مصرف گاز توسط ۲۷ تیم امدادی از ابتدای آذرماه امسال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: کارشناسان شرکت گاز خراسان رضوی در این بازدید‌ها رعایت دمای ۲۱-۱۸ درجه سانتی‌گراد در فضای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی و سرپوشیده، کنترل روشن‌کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز‌به‌کار و خاموش‌کردن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش‌بودن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل و کنترل گواهی‌نامه‌های معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم را با هدف افزایش بازدهی وسایل گازسوز پیگیری خواهند کرد.

افتخاری اظهار کرد: ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل مدیریت مصرف گاز بی‌تفاوت باشند، در نوبت اول اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار موضوع علاوه بر اعلام به استانداری مطابق مقررات مربوط نسبت به قطع جریان گاز مجموعه آنان اقدام خواهد شد.

او وصل مجدد گاز ادارات و سازمان‌هایی را که نسبت به رعایت مدیریت مصرف گاز طبیعی بی‌تفاوت باشند، منوط به تعهد رعایت ضوابط مدیریت بهینه مصرف گاز توسط بالاترین مقام مسئول آن سازمان عنوان کرد و افزود: شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن ۱۵۹۴ آماده راهنمایی متولیان انرژی سازمان‌های دولتی درباره نحوه مدیریت مصرف گاز است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.