سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با سیستم گاز‌های مبرد RAC سازگار با محیط زیست در اهواز

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: دوره آشنایی با سیستم گاز‌های مبرد جایگزین RAC سازگار با محیط زیست با حضورمربیان و تکنسین‌های تهویه وتبرید فعال در بازار برای استان‌های ایلام وبوشهر در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) برگزار شد.

شهرام ملایی هزاروندی گفت: طی دهه‌های اخیر مبرد‌های طبیعی به علت سازگاری با محیط زیست، در دسترس بودن و خواص مناسب ترموفیزیکی، به عنوان جایگزینی مناسب برای مبرد‌های مصنوعی در سیستم‌های برودتی، مطرح شده‌اند.

او می گوید: این مبردها؛ پروپیلن (R۱۲۷۰)، پروپان (R۲۹۰)، ایزوبوتان (R۶۰۰a)، R۴۰۷c، R۴۱۰a، R۱۲، R۲۲ و R۱۳۴a برای استفاده در سیستم‌های تبرید متداول مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را که در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان با حضور فعالان بخش تهویه و تبرید و همچنین مربیان سطح استان انجام شد، ارتقای دانش تکنسین‌ها و مربیان در خصوص گاز‌های مبرد‌های مخرب محیط زیست و نحوه جایگزین کردن آن با مبرد‌های هیدروکربنی سازگار با محیط زیست اعلام کرد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان در این کارگاه آموزشی در خصوص حذف تدریجی لایه ازون، پروتکل منتذال و کاهش تدریجی مبرد‌های مخرب لایه ازون، مبرد‌های مورد استفاده در صنعت تبرید و تهویه مطبوع، فن آوری‌های جایگزین مبرد‌های HCF و HFC، استفاده از مبرد‌های جایگزین RAC طبیعی و سازگار با لایه ازون، روش‌ها و اصول کارکرد و تعمیر سیستم‌های برودتی با مبرد‌های جایگزین مهارت‌های فنی ارایه شد.

این مقام مسئول گفت: دوره یاد شده با توجه به تفاهم‎نامه با برنامه دفتر حفاظت لایه اوزن سازمان ملل متحد و با همکاری سازمان محیط زیست با حضور استان‌های ایلام وبوشهر به‌صورت وبینار در روز‌های ۱۵ و ۱۶ آذر برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.